nimmi Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Gutten min på ca 10mnd har de siste mnd vært plaget med å tisse seg ut som regel på nattmorgen eller tidlig morgen. Nå ( en time etter legging) måtte jeg skifte pysj og bleie. Bruker libero 12-22kg, de nye med med bedre passform, har og brukt pampers baby dry. Veier over 12.5kg. Han tisser seg ikke ut om dagen og har flere våte bleier om dagen. Må jo være at han tisser masse på en gang, kanskje har stiv skjev tiss osv... Noen tips på hva jeg kan gjøre så han slipper å våkne av å ha tisset seg ut? Han dikker senest 30 min før han legger seg som regel
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Har plutselig fått det samme problemet her. Han er 20 mnd. og de siste 2 ukene har han begynt å tisse seg ut på natta. Det jeg tror er problemet (her i hvert fall) er at han glemmer å tisse på kvelden før han legger seg. Han har blitt veldig hyper på kvelden nå, og løper frem og tilbake. I dag prøvde jeg noe jeg ikke har gjort på en liten stund. Han har ikke vært noe glad i å bli lest for, men tenkte jeg skulle prøve å "tvinge" han. Tanken var at da ville han roe seg ned og slappe av, og da få "tid" til å tisse. Etter 2 min krangel om boka, lå han seg til rette og jeg leste for han i ca. 15 min. Sjekket bleia hans og han hadde tisset masse. Så da fikk jeg skiftet på han. Gjenstår å se i morgen om teorien min er rett...hehe... Men sånn ellers, kan det være at tissen ligger litt skjevt inni bleia. At han får litt reisning i løpet av natten. Kan bety så mangt. Kan bare være en periode han er i. Men leste en gang for en stund siden at noen barn faktisk glemmer å tisse, så de tar det igjen når de sover.
nimmi Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Lest akkurat det samme selv:-) Bra tips om å roe ned med lesing ol! Også skal jeg teste ut up&go som jeg fikk tips om på 0-1. takk for svar!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Mitt tips er å gå over til pampers babydrye (eller noe sånt). Det fungerte iallefall her i huset:)
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Baby-dry er faktisk kjempe fine. Har brukt det på sønnen min leeeenge, men nå tisser han gjennom de også. Så at HI har prøvd det merket også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå