Gå til innhold

Rutiner 3,5 mnd baby?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er vanskelig å få rutiner til tulla på 3,5 mnd. Det er hun som styrer hele dagen vår. Sier til meg selv at nå må vi ordenlige rutiner, men julefeiring, nyttårsfeiring, dåp osv ødelegger hele tiden. Det er alltid et eller annet som skjer:) Før hun ble syk i jula, så sov hun hele natten fra 22-23 til morgen, men nå våkner hun en gang på natten for mat. Har sikkert behov for det. Hun sover ca 3 lurer på et par timer hver dag, og spiser når hun er sulten. I dag har jeg lagt henne kl 18.45, og regner med hun våkner i 22-23 tiden for mat. Tenkte å prøve en ny variant med å legge tidlig så vi får litt kveld.

 

Hvordan er deres rutiner som har babyer i denne alderen? Har alle så gode rutiner her som det høres ut som?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde null rutiner før ved 6-7 mnd... Men følte ikke at vi hadde behov for det heller. Noen unger trenger det, som et fast holdepunkt. Men jeg syns det var umulig å få til ved 3-4 mnd. Sorry at dette var lite hjelp, men det er nok ikke mange som har rutiner så tidlig ;)

Skrevet

Tja hadde ingen rutiner når jenta vår var på den alderen. Sov godt på natta, men leggetida og antall soveperioder forandra seg heile tida. Begynte å sjå et mønster rundt 5 mnd alder, men det var først ved 8 mnd alder at vi fekk (nokonlunde) faste rutiner. Har vertfall lært til neste gang at vi ikkje skal stresse med rutiner. Det går seg til etterkvart:)

Skrevet

Takk for svar. Godt å høre det ikke bare er meg:) Syns det høres ut som alle har så fine rutiner her, med stell,mat,søvn,lek osv. Da stresser jeg ned , og lar tulla kjøre sitt eget løp som hun har gjort tidligere:)

Skrevet

herregud ja, noen ganger føler jeg at alle her er helt bænkers bortsett fra meg...

eneste faste rutinen er at han legger seg kl 18.30-18.45, etter å ha fått mat. og at vi jobber med å få ham til å sove nok på dagen...

trøtt gutt er nemlig sur gutt her hvertfall.

Skrevet

Lar minsten styre selv vi også.Han er 4 mnd..

Virker som alle andre har rutiner på alt så godt å høre

at vi er fler som ikke har det også:)

Minsten hos oss legger seg tidligst kl 21 og senest 12..

Men varierer .Skjønner ikke hvordan jeg skal få han iseng

tidligere!!

Så satser på at vi får det til etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...