Twintipp og himmelblå Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Mini har begynt å våkne om natten i 3 tiden. Første gangen han gjorde det satt jeg inne på rommet hans til han sovnet. Tok han ikke opp. Neste dag jobbet jeg natt og mannen tok ham opp i senga. Slik har han gjort hver gang jeg jobber natt. Noe som resulterer i at dette har blitt en vane:( I natt prøvde jeg å være konsekvent og satt på stolen ved siden av senga hans.. Bærte han opp i senga hver gang han gikk ned... Tilbudte ham vann osv. Hver gang jeg gikk ut tok det 10 min før det var på an igjen. Han lå da enda en halvtime og snakket om bæsj og promp til en sleepless mor som satt hengslengt på stolen med hjerteklapp! Da orket jeg ikke mer, og tok ham med inn i vår seng. Det jeg lurer på er, skal jeg ta kampen og nekte ham å komme opp i vår seng, eller kan han være redd tro? Jeg er så usikker. Han er 22 mnd. Dette startet forresten etter han fikk stor seng og skjønte etter litt at WEEE den kan jeg gå ut av! Jeg holder på å få hjerteinfarkt om nettene når han står ved siden av meg og roper HAAALLLO MAMMA opp i ansiktet mitt! What to do??
Silja FullFres McQueen Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Vær sta, gjør det nå, så slipper du å ta kampen senere. Da blir det enda verre...Høres jo ikke ut som han er redd heller egentlig... Håper det går seg til =)
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Hvis du er sterk og flink tar du kampen nå, hvis du er svak og trøtt (som meg..) ender du med minst én unge i sengen =)
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2008 Jaaa... Men, makan til utholdenhet han har da... Jeg ga opp etter litt over en time i natt. Men, da er det jo bare og stålsette seg.. Håpe det går greit.. Tusen takk for svar.
Lille Kolibri Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Ikkje meint for å kritisere, men å holde ut ein time og så gi etter er det dummaste du kan gjere. Du må ta ein avgjørelse og så stå beinhardt på ditt. No veit han at det kan ta ei stund, men til slutt får eg det som eg vil og det einaste som kjem ut av det er enda meir utholdenhet hos han. Men når det er sagt, så kan det jo vere at ein av dokke kan ligge i ei anna seng ein periode, eller at du kan ta inn ei madrass på golvet ved sida av dokkas seng som han kan ligge på. Finn den løysinga som er best for dokke, ikkje den 'korrekte'.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Jeg skrev et langt innlegg i sted, men det dritt nettet her detter ut hvert 5. min så det ble sef ikke lagret:( Kort oppsummert har vi aldri laget en kamp ut av de periodene vi får besøk i sengen. Jeg mener det fører til trygge barn og samtidig er det bedre å sove trangt enn ikke og sove i det hele tatt hehehe. Våkner jeg på natten og har besøk som sover.....ja så bærer jeg henne over i egen seng. Hos oss er det snakk om perioder og ikke et problem.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Uff da. Er ikke noe moro når de begynner å tøyse sånn midt på natta Gullet mitt har fått for vane å komme påå i våres seng kl 6 han da. Orker ikke å begynne å prøve å få han til å sove mer i sin seng for klokka er jo egentlig morgen tross alt.. Og da blir det deeet hylekoret inne på rommet hans.. Og når han kommer i våres seng sover han til 9 som regel. På hverdagen står jeg opp kl 6 da og da er jo han så trøtt og morgensur stakkars Gidder liksom ikke legge meg igjen med han for en halvtime heller.. Men hadde han våkna kl 3 på natta å tulla hadde jeg bare ikke tatt han med inn.. Hva med å feks legge deg sammen men i senga hans? Eller det er kanksje for trangt til han sovner.. Er ikek så lett å finne gode råd når det gjelder søvn hos sånne stae guttebasser nei
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2008 Ja, jeg vet jeg er helt dust som gir opp etter en time.. Angrer selvfølgelig i dag, men var sååå himla trøtt i natt!! For meg er det forsåvidt greit, men mannen får ikke sove med ham i senga og tusler på gjesterommet, også synes jeg det er en veldig uvane å våkne om natten... Hihi, Wivi jeg la meg ned i senga hans her om dagen og da knakk en planke:) Oooooppsssssss....
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Knis ;-) Jeg syns egentlig det er veldig koselig med en varm liten kropp i sengen.
Lille Kolibri Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 A propos knakk ein planke. Eg låg oppe i køysenga med størsten ein kveld og plankane 'vrei seg' sånn at vi datt rett ned på nederste køya der minsten låg, takk og pris sammen med pappa'n som tok av for det meste av tyngden! Uff...
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Sorry, ingen råd da vesle fremdeles sover i sprinkelseng. Men jeg må bare si at jeg holdt på å le meg skakk når jeg ser for meg guttungen stå ved siden av senga og skremme mammaen så hun omtrent klorer seg fast i taket;) Hihihi...
SusieQ Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 Jeg ville ha tatt opp kampen. Min erfaring er at det tar noen netter og så slutter han å våkne. Nå har jeg hatt en uke med opp et par ganger hver natt for å geleide han tilbake i egen seng. Det jeg ser som er kjempeviktig er at faren gjør det samme når gutten kommer til han, ellers blir det bare hyl og skrik og vanskelig å få lagt han igjen, men alle barn er jo forskjellig da. Dette fungerer for oss. Du må nesten bare bestemme deg for en løsning som gjennomføres strikt for så å evalueres etter en passende periode.
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. januar 2008 Oj, huff huff da:(( Godt pappan tok vekk det meste av fallet da.... Skummelt det der altså. Skjedde oss på hytta engang også.... Jaa, det er kost, men jeg våkner hele tiden av en fot i rompa, en springskalle, et hue oppe på midt osv. osv. Er jo helt zoombielars om morran, hihi:)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. januar 2008 #15 Skrevet 11. januar 2008 Haha, kjenner meg igjen i det der med et hode oppi mitt, en fot i ryggen osv. Er ikke spes moro nei. Pleier å legge meg i hodeenden jeg da når han har sovna ;P Her er det jeg som sover dårlig når han kommer opp i senga mens sambo sover som en stein uansett. I hodeenden har man litt plass til overkroppen affal Man ligger jo så spent å vett, har jo vondt både her og der etterpå
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. januar 2008 Ja, det var lurt Wivi:) Har jeg ikke tenkt på engang... Men, lurer på om jeg ikke må ta opp kampen i natt og få med gubben på det og! Han er en smuuuule mer ettergivende enn meg kan du si... I natt serverer han gullet varm melk, synger og ordner... DA kom jeg flyende med tannbørsten og sendte kællen på dør! NÅ er det natta ja, he he.. Gikk bra da, helt til jeg ga opp:(
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 Haha, disse mannfolka ass!!! Sånn har det vært her å når han har våkna kl 4 og vil inn te oss. Jeg sier nei, aldri i verden om han får komme inn så tidlig mens sambo er litt mere ettergivende.. Er nok lurt å bare nekte han ja. Er jo helg nå så dere har to dager på å sitte oppe om natta Sover han noe lengere på morgenen når han mister søvn på natta da?
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 Fått skoa forresten? Håper T likte de bedre enn Kasper da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå