Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 F.eks ved å stresse ned på jobb osv? Har hatt en veldig stressende jobb de siste 7 årene og lurer på om dette kan ha en sammenheng med at jeg ikke har blitt gravid? Vi har jo vært gjennom utredning og ingenting galt å finne hos noen av oss. Altså: uforklarlige barnløse. Så derfor lurer jeg på hvos mye stress har å si i denne saken?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 http://www.fertility.no/norway/concern/Maximise_Your_Fertility/Relaxation.jsp Vet ikke så mye om dette jeg, men tror helt klart at stress kan virke negativt på fruktbarheten.
2 fine små Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Hallaa Turbo, Jeg tror dette er veldig individuelt... Jeg mistet mine to i vinter, da hadde jeg nettopp avsluttet et veldig stressende arbeidsforhold hvor jeg var ganske saa maktesloes overfor en lettere psyko sjef....over lengre tid. Merket mange ting paa kroppen i 2-3 mnd rett etter at jeg sluttet, ble solid influensasyk 14 ganger to ganger, fikk vond rygg tre ganger og var litt nedfor. Det var i denne perioden jeg ogsaa ble gravid foerste gang (rett etter uttak spiral ogsaa riktig nok...bare 10 dager) Mistet den ene der, og har mange ganger tenkt at "kroppen kanskje ikke var klar". Saa ble jeg gravid med en gang etter utskrapning og da tror jeg heller ikke kroppen var helt klar faktisk, selv om det like godt kan ha vaert bare "ikke liv laga", altsaa at spirene ikke satte seg. Da jeg ble gravid med den du vet, saa var det 8-9 mnd etter siste mistet, jeg har ikke jobbet (litt kjedelig, men ogsaa litt luksus faktisk i denne situasjonen), jeg har bevisst stresset ned, hvilt en del, gaatt turer, gaatt paa yoga og endret kostholdet en del (flere smaa balanserte maaltider pr dag, minst 5) Meeeeeeen det kan jo vaere tilfeldig, det er helt sikkert, men det kan ogsaa godt hende at totalbildet har gjort sitt... Lykke til videre (og jeg som ikke skal vaere her lengre... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå