Gå til innhold

Saueskinnet mitt er nyvaska....og ble heilt HARDT.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg har ett sånn ordentlig saueskinn, vasket det i maskina og smurt inn baksiden som j jeg ble annbefalt med mild håndsåpe.

Men nå er det endelig tørket,og baksiden er som knallhardt flatbrød eller noe....

Hvorda få saueskinnets bakside og kanter mykt og fint igjken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olje,kanskje?Babyolje? Anert egentlig ikke, men en olje hjelper sikkert.

Skrevet

Bruk Milo + milo skyllemiddel.

Skrevet

Har gjort det, og baksiden er hard og stiv, kjennes ut som om jeg kan knekke det i kantene....

HI

Skrevet

Jeg tror desverre skinnet ditt er ødelagt=0(

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt det med til et renseri, og høre om de kan hjelpe deg der! De er jo eksperter.

Noen skinn tåler ikke vask.

Skrevet

Jeg gjorde som deg og vasket med milo + milo skyllemiddel og skinnet ble hardt. Ble også bekymret for at det hadde blitt ødelagt, men etter å ha brukt det litt igjen myknet det gradvis opp igjen. :o) Så bruk det litt og se om det blir bedre før du gir helt opp...

Skrevet

Den eneste måten å få det mykt igjen på er nok å bløte det helt opp igjen i vann. Legg det i badekar hvis du har det en stund. Deretter må baksiden mekanisk bearbeides jevnlig helt til det blir tørt igjen. Dvs vri mellom hendene, dra frem og tilbake over en hard stolrygg/stolbein. Hvis man er to kan man dra det frem og tilbake over en dørkarm eller "veggvinkel". Dette er veldig tidkrevende, så om det er verdt det eller ikke for du nesten vurdere selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...