Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hun hører ikke etter meg for tida, og i dag så jeg på nanny 911 på tvn, og der hadde de timeout for den 3 åringen som var der. Så når jenta mi klatra opp i vinduet og begynte å hoppe ned i sofaen bestemte jeg meg for at nok er nok, og at nå skal vi begynne med timeout. Må sies at jeg har prøvd før, uten hell. Så jeg satte henne i trappa, og satte mobilen på 3 min, forklarte hvorfor hun skulle sitte der. Hun gikk opp av trappa og jeg satte henne ned igjen. Dette holdt vi på med ca et kvarter før hun skjønte at nå mener mamma alvor! Hun satt fint den tiden hun skulle, og vi snakket om det i ettertid, at hvis hun ikke ville høre etter når jeg snakket til henne, når hun gjorde det hun ikke har lov til, så må hun sitte 3 min i trappa. Føler jeg endelig har funnet en løsning på problemene om at hun ikke hører etter meg! Supert!
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Ja, disse tipsene man plukker opp på disse programmene er slett ikke dumme..bruker endel selv med stor suksess! :-D Er mye å lære som man ikke får vite via helestasjon i hvertfall hvis man sliter og har kjørt seg litt fast pga trass..blir fort en ondsirkel uten godt "verktøy" :-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Vi bruker også trappen til time out for vår 3-åring. Fungerer kjempebra. Jeg kan til og med bare true ham med trappen når han dummer seg f.eks i butikken, og da gir han seg. Helt supert )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå