Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Må bare høre hva andre mener om dette. Jeg har røyka i mange år, men slutta da jeg ble gravid. Har holdt meg helt til nå. Ni mnd siden fødsel. Ammer en gang i døgnet, før h..n skal sove. Så i det siste har jeg tatt en eller to (aldri mer enn det) røyk på kvelden etter at barnet vårt har sovna. Ute, selvfølgelig. Men så plutselig reagerer mannen så voldsomt på dette. Før jeg ble gravid gjorde han ikke det. Røyka selv i mange år. Slutta en del før meg. Det er tydeligvis et stort problem for han, og dermed for oss. Blir krangling og dårlig stemning, og jeg har det skikkelig kjipt når han er så sur. Orker ikke å ligge ved siden av en potte sur mann med kaaaalde skuldre! Vi er begge voksne mennesker, men takler dette dårlig... Er jeg SÅ på bærtur??
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Nei det synes jeg ikke. Det er en eller to røyk det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Synes ikke det er SÅ gale, men skjønner ikke hel vitsen...? Når du har klart å la være så lenge, hvorfor begynne igjen? Sluttet jeg også da jeg ble gravid, og kommer kanskje til å røyke litt på fest etterhvert, men gidder ikke begynne fast igjen, det ser jeg ikke noe poeng med...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Dette syns jeg er et kjempevanskelig tema, for jeg og samboeren har vært/er i en lignende situasjon, bare omvent! Her er det samboeren som røyker og jeg som missliker det. Vi har begge to røkt i mange år, og da jeg ble gravid slutta vi begge to. Det varte ikke lenge før sambo begynte å "smugrøyke". Nå er det sånn at han røyker bare når han er på jobb og fest, aldri hjemme. I utgangspunktet syns jeg folk skal få ta seg en røyk hvis de vil, men etter at vi fikk barn er jeg blitt livredd for at noen av oss skal bli syke! Mange i sambo sin familie er døde av kreft, og dette er jo arvelig, så jeg er veldig redd for han! Så sånn jeg ser det nå er det fryktelig egoistisk å røyke og generellt leve veldig usunt. Før man fikk barn kunne man jo bare tenke på seg selv, men det værste jeg kan se for meg nå er at jeg eller sambo skal bli syke og/eller dø fra ungen vår! Jeg vet dette kan høres litt voldsomt ut, men jeg går ikke rundt å dømmer folk som røyker! Absolutt ikke!! Vet ikke om dette hjalp noe, men sånn har jeg begynt å tenke, hvertfal. Kanskje det går over etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå