Gå til innhold

4 mnd og har begynt å spise oftere igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 mnd nå, og har begynt å spise oftere igjen. En stund var det 3-4 timer mellom hvert dagmåltid, og 5 timer mellom hvert nattmåltid, det var deilig. Men nå går det 2,5-3 timer mellom hvert måltid, døgnet rundt. Han veier 7 kg. Han virker jo stort sett fornøyd så lenge han får spise så ofte, men jeg ønsker meg fem timer søvn i strekk om natten igjen... På tide å introdusere grøt e.l.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vi også vært igjennom! :-) Økte tidsintervallet i riktig retning lenge, men plutselig skulle han ha mat oftere igjen. Men, nå ser det ut til at det stabiliserer seg igjen, han er 4 måneder og 2 uker. Jeg har en teori om at det er vokseperioder, hvor han har behov for mere mat...

Fullammer du, så er det vel ingen grunn til å introdusere grøt ennå, så lenge det ikke føles problematisk å gi ham mat så ofte.

Jeg introduserte grøt allerede da han var 3 måneder, på hvelden. Men har gått bort fra det, for han våknet da etter halvannen til to timer og skulle ha mer mme. Det var antagelig fordi han slet med å fordøye grøten, og våknet av dette. Ubehaget minnet vel kanskje om sult, og det eneste som hjalp var å gi ham mer mme. Nå gir jeg grøt til lunsj (måltid nr. 2) og middagsglass (begynte for 2 dager siden...) som måltid nummer 3... På kvelden får han mme til kveldsmat, og så en flaske til på rommet, rett før senga... Da blir han rolig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...