Gå til innhold

Sovehender/-føter- syndrom!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fortalte jordmora mi at hendene og føtene min sovner hele tiden, selv om jeg bruker de. Skjønner? Hun snakka om at jeg hadde fått et syndrom, men nå har jeg glemt hva det syndromet het, noen som vet?

Også har jeg merka at det begynt sånn smått i leppene og, normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det også sånn.. Våkner om natta av at hendene sovner.. Har med alt vannet i kroppen å gjøre tror jeg.. Ekkelt er det i allefall, så skal bli godt når det går over.

Skrevet

Men jeg har det hele dagene (det begynte med veeeldig ofte om natta). Det blir nesten verre om jeg bruker hendene, ubehagelig å klø seg med hendene.

Skrevet

Har det sånn jeg og! Begynte med at hendene sovnet om natta, nå er de sånn hele tiden. Veldig vanskelig å gjøre ting! Klarer nesten ikke pusse tennene engang. Har ikke sagt noe syndrom til meg.. Ubehagelig er det hvertfall. Si fra hvis du finner en kur! ;)

Skrevet

Ingen som har hørt om dette syndromet?

Skrevet

Det heter carpal tunnel syndrom når det er hendene som "sovner". Skyldes at nerver som går ut i hånda og fingrene ( ikke lillefingeren) blir i klem i håndleddet, antagelig pga økt mengde vann i kroppen.

Skrevet

Jeg har carpal tunnel. Jeg sover med skinner på håndleddene for å ungå at fingrene sovner.

Hadde det under sist svangerskap også, og det forsvnant en stund etter fødsel.

Skrevet

Sånn har jeg også. Har ikke hatt d før så d er veldig ubehaglig. Blir verre når jeg skriver eller gjør noe med hendene mine. Det er alle fingrene uten lillefingeren som sovner.

Skrevet

Merker at ben og armer sovner lettere nå enn før jeg ble gravid. De sovner mest om natten. men er det farlig da?

Skrevet

Min søster hadde det på samme viser. De siste ukene gikk hun konstant emd skinner på hendene.

Skyldes vann i kroppen!

Skrevet

jepp.. har det kanal corpus syndromet e også... spesilet i venstre hånd, fikk det når jeg gikk gravid med nr 1.. ble aldri helt frisk for det, og har fått det igjen nå... skikkelig irriterende...... på slutten med nr 1 måtte moren min skjære opp maten min og greier, klarte ikke å bruke venstrehånden min i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...