Thunderstruck Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hva mener dere? Min gutt har akkurat fylt 7 og tør ikke være alene i herregarderoben. Hva ville dere ha gjort?
lille je Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Litt i grenseland det der... Sønnen til mannen min, som er åtte, er blitt sjenert for meg nå nettopp i forbindelse med dusjing, do osv.... Så han hadde jeg ikke fått med i damegarderoben... Har ærlig talt ikke et godt svar til deg, men skjønner at du lurer:(
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Synes 7år gamle gutter er for gamle til å være med i damegarderoben, TENK hvis han feks treffer en klassevenninne eller nabojente...hvor flaut det er. Her har vi ordnet det slik at en av onklene, morfar eller en av kameratene mine har fulgt ham i garderoben før jeg da traff samboeren.
sorlandet Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Tatt han med. Gjør da ikke noe at han blir vant til å se nakne kropper. Gir han et naturlig forhold til kroppen det:) Så lenge han ikke stirrer og/eller kommer med kommentarer ang kroppene til andre, så synes jeg ikke det gjør noe som helst med barn i garderoben:)
sorlandet Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Hm - hadde ikke tenkt på at han kunne treffe noen han kjente og at det kunne bli flaut for han og evt den det gjelder.... Men jeg har ikke så store barn ennå Kan dere evt. snakke med noen som jobber der som han kan hilse på og få beskjed om å henvende seg til dersom det skulle være noe?
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 HÆ??? Unnskyld at jeg reagerer, men jeg synes at barn skal lære en sunn og normal form for sjenanse for nakenhet. Og det er ikke naturlig for 7åringer å vandre nakne sammen med fremmede voksne og barn i samme alder av det andre kjønn i den alderen føler jeg. Husker selv hvor flau jeg var hvis lillebror eller pappa så meg naken i den alderen. Nakenhet hjemme i eget hjem er en annen sak, men hvis jeg kommer i damegarderoben i framtida med mine 6-8år gamle døtre og en av gutta i klassen er der med sin mor så kommer jeg enten til snu eller vente til de er ferdige med å skifte og dusje.. Skulle øsnke det var egne familie avlukker man kunne skifte og dusje i.da hadde man sluppet problemet. .
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Jeg synes grensen går når de har begynt på skolen. Da separeres de i garderoben på skolen også. Det er ikke noe ok overfor eventuelt jenter han går i klasse med å ta han med inn der de kanskje er og skifter.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Min 5 åring får være med meg fortsatt, men når han begynnertil skolen til høsten så tenker jeg han får gå i guttegarderoben, da blir han jo 6 år også og må unsett klare seg selv når de har bading på skolen og slikt. Synes en 7 åring er for stor og jeg har også fått endel stygge mot 5 åringen fordi han ser ut som han er 7 år. Om det var hos oss hadde jeg først prøvd å snakke med ham om hva som var skummelt, kanskj øvd på det han måtte gjøre selv hjemme el, men i bunn og grunn måtte konklusjonen bli at om han absolutt ikke tør være alene får han bli igjen hjemme eller sitte og se på når han er så stor.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Enig der, jeg hadde med min i damegarderobe til han var 5 år, da ville han ikke mer. Var ike så lett en periode siden han var for liten til å være alene i herregarderobe og jeg var alenemamma..men heldigvis stilte mannfolka og gutta i familien opp..pluss en god kompis av meg når de ikke kunne. Man bør kjenne og stole på dem man sender med dem i hvertfall.
It's all about me Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 7 år synes jeg er over grenesn for når dter er greit lenger. Enten må han hoope i det og gå i egen garderobe ellers så får dere ta med en av annet kjønn som kan være med han. 7 år er for gammelt å være med inn.
trillemamma Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Det er jo veldig i grenseland og det er nok varierende fra sted til sted hvordan sånt praktiseres. Jeg jobber i en svømmehall og vi lar folk bestemme selv De barna som ikke tør å gå alene i garderoben blir med mor eller far, ellers er vi også behjelpelig med å følge de minste igjennom garderoben, også treffer de mor eller far inne med bassenget.
blittmamma07 Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 jeg var i på et høyfjellshotell hvor mamman hadde med seg en gutt på iallefall 11-12 år inn i damegarderoben hvor jeg hadde min datter på 12 år. jeg ble fly forbanna. de er jo så blyge jentene i den alderen og jaggu glante han på meg. fikk ikke sett på datteren min. det ordnet jeg selvsagt.
Himmel og hav Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 Jeg hadde med meg guttene mine i damegarderoben da de var 7. Ellers ville det ikke vært mulig for meg å ta dem med i svømmehallen. Eldstemannen min er nesten 14, han er ikke som alle andre, og kan bl.a. ikke kneppe knapper, vaske håret eller huske alle sakene sine enda, og som 7 åring klarte han det ihvertfall ikke! Han går selvfølgelig i guttegarderoben nå, men er avhengig av å ha lillebror til hjelp. Men jeg valgte alltid en litt bortgjemt krok i garderoben når de var så store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå