Har to herlige gutter! Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 det er ikke for tidlig? hun sa det var fint å starte nå på klinikk fjeld..så da gjør jeg det jeg:) tror dere at det hjelper? blir man fortere moden?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 syns det hørtes tidlig ut, min akupunktør setter ikke før 14 dager før. Men hun er jo akupunktør og ikke jordmor da. Men leste om et prosjekt der de hadde teste modningsakupunktur fra 4 uker før termin (uke 36), så det kommer vel anpå hvor de setter nålene :-) På meg har det funka VELDIG godt - fødsel innen en uke etter første behandling begge ganger, men jeg har vært plaget med MYE sterke kynnere da.
Har to herlige gutter! Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 oiii gjorde det, så bra er klar jeg. Men har termin 20 feb ifølge ultralyd mens min egen er rundt 14 feb...skal sette det hos akupunktør synes du fortsatt det er dumt? skader jo ikke hvis babyen blir født 4,5 -5 uker for tidlig?
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Modningsakupunktur kan ikke sette igang en fødsel, så sånn sett er det ikke farlig, men om det er så mye hensikt så tidlig?? Man har fått veldig gode forskningsresultater på modningsakupunktur ifølge Puls på NRK. (i Fredrikstad: 2 av 10 gikk over tiden i motsetning til 5 av 10 i kontrollgruppa, og kortere fødsler). Så jeg skal absolutt prøve, men tror jeg venter til uke 37 (av litt økonomiske hensyn også - det baller fort på seg med ekstrabehandlinger).
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Jeg tok min første på samme klinikk denne uken og jeg er i uke 35+2 (36 etter barnimagen), og de synes det er fint å begynne nå. Men hun sa at de setter litt færre nåler nå de første ukene og intensiverer opp fra uke 38 med igangsettelsesakupunktur. Tror ikke du føder noe særlig før termin uansett pga den akupunkturen der. Men jeg håper gjerne på en uke 38 fødsel!:-)
sydilla Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Det kan jo være min akupunktør setter nåler som har kraftigere effekt enn de din har tenkt å sette... Men i det prosjektet kitty refererer til startet de altså i uke 36 - det er ikke farlig med fødsel i uke 35, men de har godt av å være litt lengre i magen!
Har to herlige gutter! Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2008 oki takk for svar. Ja hvor mye koster det der tigern?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Fant denne linken, der står det at man kan begynne i uke 35. http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/modningsakupunktur_noe_for_alle_gravide Lykke til!
♡ Jersey ♡ Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Min akupunktør begynte med modning i uke 28!!! så helt sikkert ikke for tidlig :-)
Sunniva78 har to små Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Jeg begynte denne uken, er 36+6 i dag. Men vet ikke om jeg tør å ta flere timer, for det satte fart på sakene gitt...! Er ikke akkurat noe must å få så mye før tiden heller... Sov nesten ikke den natta, vonde-vonde kynnere, menssmerter og ryggvondt. Nesten så jeg trodde ting var på gang... Er nok veldig individuelt hvordan man reagerer på nålene, så jeg tror man må prøve seg litt fram og kjenne hvordan kroppen reagerer!
~Roskva~ Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Jeg begynte med akupunktur i uke 36. Men han satte bare noen nåler da - han sa at det var flere nåler han ville vente med å sette til en uke eller til nød to før termin. Jeg rakk aldri å sette de andre nåelene, jeg, jenta vår kom to uker før termin. Min fødsel var kjapp og lett, og jeg håper jo at det kan ha noe med den akupunkturen å gjøre - men hva vet jeg :-)
Leirha Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Syns det hørtes veldig tidlig ut jeg da. Mi jordmor sa at vi skulle begynne på det i uke 37, hun hadde faktisk ikke lov til å begynne tidligere. Hun fortalte dette pga at jeg slet sånn med bekkenet en stund og da anbefalte hun meg å gå til en akupunktør, hun kunne gjøre det hun og sa hun;MEN ikke før i uke 37.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 Jeg begynte med modningsakupunktur "tidlig" med forige...Ca. uke 34=) Men hun satte ikke nåler for å få fødselen i gang før på slutten... Hun kjente det på pulsen min da jeg var klar for å få de nålene på de stedene som kunne framskynde fødselen....Det hjalp ,jeg iallefall og har tenkt å gjøre det denne gangen også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå