Gå til innhold

Er det mange her som spiser røkelaks/ørret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på besøk og fått servert og spist smørbrød med røkt ørret.

Og etterpå kommer den elendige samvittigheten og irritasjonen over meg selv som ikke sa nei. Tenk om det var rester etter jul?

Har ikke spist det på lenge og så nå når det er så kort tid igjen :-(

Hvordan vil jeg merke det hvis det skjer noe?

Huff at det går an å bli så teit, hvorfor sa jeg ikke nei takk?

Trenger noen beroligende ord her jeg sitter alene med tankene mine

:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har spist en del røkelaks i svangerskapet, og her er alt bare fint. :) Bortsett fra at h*n sitter i seteleie, men det er vel ikke røkelaksen sin feil. :)

Så tror nok du kan ta det helt med ro. Ikke ha dårlig samvittighet. Babyen blir påvirket av hvordan du har det. :)

Skrevet

Hei.. Har tenkt på det samme selv, all den tid jeg er veldig glad i sånt som røkelaks og sursild.. Fikk høre av jordmor att mest sannsynlig ikke er noen fare med den fisken.. omtrent all fisk på det norske markedet har en eler annen gang vært fryst, og da er det trygt.. Men personlig er jeg fortsatt usikker på om jeg tørr... Fikk ett avis-utklipp fra svigemor, om listeria-bakterien. Og att det hadde finni det i gravlaks bla... Men jordmor sa fortsatt att det ikke var noe jeg trengte beskymre meg for.. Så ikke ha dårlig samvittighet for den fisken du har spist, bare pass på å vise måtehold nå på slutten så gåt nok alt så bra så!:) (synda litt selv i jula, men har gått bra det..)

Masse lykke til med den lille:) Nærmer seg vel nå:)

Skrevet

Jeg hadde fått det for meg at det kun var ørret jeg burde være forsiktig med, så jeg har spist laks flere ganger... Og jeg ELSKER det, så det er slett ikke snakk om små mengder som har gått i vommen her. Jeg har det helt fint, og babyen og, så litt skader nok neppe når jeg har klart meg gjennom de mengdene jeg har fortært :) Men er selvsagt opp til hver og en hvorvidt man "tar sjansen".

Skrevet

HI her.

Tusen takk for svar, hjelper litt.

Helt teit for jeg vet jo at det kommer an på den fisken jeg har spist og hvor "gammel" eller fersk den er.

Huff. Skal bli godt å få babyen ut og slippe å være bekymret for alt mulig som kan skade den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...