Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Å, jeg gruer meg sånn til fødsel - ene og alene fordi jeg har fått hemoroider. Nå har de til og med begynt å gjøre litt vondt. Har to uker igjen til termin og er redd for at dette kan forverre seg til da. Men hva skjer, kommer de til å sprenge ut mye mer enn de gjør nå? Er det bare under pressinga det kommer til å være ille? Åå, som jeg gruer meg Noen som har opplevd hemoroider under fødselen og etterpå?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg måtte fjerne min kirurgisk noen mnd etter fødsel for den gjorde inn i .... sykt vondt.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Huff ja! Har du hermorider nå, så kommer du til å merke dem veldig etterpå! Du får god hjelp på sykehuset for å få bukt med dem og kan trøste deg med at de forsvinner etterhvert - vel og merke etter en uke eller tre. Jeg hadde en som ble kjempestor etter fødselen og som gjorde kjempevondt. Ble borte etter behandling i 3-4 uker.
sydilla Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Ikke tenk så mye på det du. Jeg har alltid hatt hemorider på slutten, men det er ikke under fødselen det har vært plagsom for å si det sånn. Men ja - de vil nok være litt værre rett etter fødselen, men da er man gjerne litt øm og mørbanka nedentil uansett... Jeg syns forrøvrig de har gått tilbake ganske fort etterpå, litt avhengig av hvor fort jeg har fått i gang magen. Grunnen til at de er der er jo at hodet til baby presser på ovenfra! Men, vær nøye med å spise fiberholdig mat etter fødselen, drikk mye vann (ikke eplejuice - de binder magen) og spis gjerne cultura/biola med en ss bløtlagte linfrø i noen ganger om dagen. Hvis du syns magen er treig kan du også be om/kjøpe dulphalac.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Ja, been there done that...;o) Presset på meg en hel "drueklase" under 2. fødsel... Må si baken plaget meg mer enn skrittet den første tiden. Sorry. Følte meg som en sjimpanse (du har sett rompene dems..?) ;o) MEN spør etter å få hemoride-krem og plagene forsvinner utrolig raskt. Etter bare 2-3 dager er du mye mye bedre. (Ta evt med deg til sykehuset).
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 eg fikk hemoroider under første svangerskap for 3,5 år siden og dei gjorde veldig vondt (tre fire "druer"),spes når eg satt og var på do++,under fødselen blei dei faktisk ikke så veldigt mye verre,eg var sikker på at eg kom til og ha eit kilo med drueklase der nede etterpå,men det gjikk bra;) eg har ikke blitt kvitt hemoroidene enda,eg har hat dei siden den gang MEN bare ei lita drue da...har ikke hatt noe vondt dei 3 årene nå med den lille drua,men nå kjenner eg det begynner igjenn og eg har vell to tre små druer der nå og håper det ikke blir så mye rett før/etter fødsel at dei må skjæres vekk...skrekk og gru,men det går sikkert fint;) eg er i uke 30-31 nå..
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Hehhe...det er så herlig at det er flere som lurer på de samme, ubehagelige tingene som meg. Jeg har nemlig tenkt tanken selv; har en hemoride eller to (vet ikke, og vil strengt tatt ikke vite, hvor mange det er...kjenner at det er noe der, og det er mer enn nok for meg! Off!) og har bekymret meg litt for hvordan det blir under fødsel. Ser for meg at jeg kommer til å presse så hardt at den blåser seg opp til håndball-størrelse..Heh.. ) Men den gjør slett ikke vondt, ikke foreløpig ihvertfall, og dermed lar jeg den bare være ifred. Later som at den slett ikke finnes
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Huff, operasjon frister meg ikke særlig :-( Fy, tenk å ligge der med rompa i været. Trodde liksom at en grviditet/fødsel skulle være så naturlig for en kvinnekropp, men hvorfor må det dukke opp sånne forferdelige "bivirkninger" da!? Det er jo så unødvendig! Dere som ikke får merke denne fantastiske siden av graviditeten bør være veldig glade HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå