Gå til innhold

Blir vi veid på hver kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 2. kontroll igår og jordmorstudenten veide meg ikke. Jeg glemte jo selvf. å spørre om dette, er jo tusen andre ting jeg lurer på. Skulle gjerne ha blitt veid da, synes det er greit å få dokumentert alle endringer m.m som skjer underveis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blir det...

er det første de gjør til meg

Skrevet

Man skal nok veies ved hver kontroll, men hvis alt ser greit ut og vekta di ikke ser ut til å ha endret seg unormalt mye, så kan det godt skje at de skipper det.

Skrevet

I "svangerskapsboka" som jeg fikk utdelt av legen står det at det ikke alltid er nødvendig. Bare hvis det er bekymringer. (jeg blir nok det da. Gikk opp noe så sinnsykt sist at jeg nok får endel mas om kosthold....:) )

Skrevet

jeg har "bare" vært på 2 kontroller nå.En hos lege og en hos jordmor.Blitt veid begge gangene.

Ble også veid alle gangene da jeg gikk gravid første gang.

Skrevet

Jeg blir veid på hver kontroll, men var jeg veldig dårlig i starten av svangerskapet og gikk ned 8 kg. Så på alle kontroller bortsett fra den siste var vekten på vei nedover. Kanskje er det derfor de har vært så nøye med meg.

Skrevet

jegblir ikke veid hos jordmo, bare hos lege, men har bare vært hos jordmor 2ganger, er 22uker... må til legen hver mnd uansett pga ny sykemld...

Skrevet

Jeg har gjort en avtale med jordmor (går fast til ei) om at jeg følger med vekta selv hjemme. Har 10 kg i pluss fra forrige svangerskap og får hetta av badevekta. Så jeg orker ikke det stresset der. Det var helt greit for henne men vet det er andre jordmødre som er veldig nøye på veiinga.

Skrevet

Jeg er 25 uker på vei og har bare blitt veid en gang i uke 12 ca. Men synes det er helt greit...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...