Sommerfugl78 Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Gutten min på 4 1/2 mnd sover 11-12 timer på natta. Bleien er ikke veldig våt når han står opp. På dagen får han fem flasker MME 160-170 ml, + at vi har begynt med litt grøt. Han har begynt å gulpe mye de siste ukene. Kan det være at det blir for tett mellom måltidene på dagen? Han hadde fin vektoppgang fra 3 til 4 mnd. Men han er kanskje litt tynn synes jeg. Men det er kanskje en dårlig vane å begynne å vekke han om natta for å gi han mat?
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Hei, min på 5 mnd har sovet så lenge hele tiden han. hr snakket med leger og hs. Og alle anbefalte meg å ikke vekke mini på natta. Min får kun mm så jeg vet ikke om det kan være forskjell på det altså! Jeg hadde iallefall ikke starta med det når han er så gammel. Når sover han på kvelden??? Og hvor mange "dupper" har han på dagen?
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Beklager skrivefeil altså, har nettopp skrelt en løk. Hvor mye veier din? Bleien på min er også som regel tørr på morgenen.
Baby Hilde Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Minsten min har også sovet hele natten og Hs hos oss har sagt at vi er heldige og bare skal nyte det.. Så da tror jeg ikke du skal bekymre deg for det. Han får dekket mat, kos etc på dagen... Jeg syns han spiser mye jeg, min spiser stort sett bare fire måltider i løpet av en dag, han er snart fire måneder.. Og han er stor, på 3 mnd veide han 7,7 kg og var 65 cm lang.. Ikke noe bebbis lenger!!!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Hvis han er tynn så prøv å øk opp med grøt på dagtid istedenfor å vekke han om natta. Mest sannsynlig ville han ikke lagt på seg noe mer med et nattmåltid. Og så lenge som han ikke signaliserer selv at han vil ha mat om natta så la ham sove. Jeg har også fått beskjed om det av hs.
--{--{-@solstråle Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 jenta mi sover også 11-12 timer om natten, hun er litt over 3 mnd... har stusset på at bleia ikke er særli våt om morningene heller... men hs sa det var helt normalt, ikke noe å bekymre seg over:) er jo bare glad for hun er så snill å sover så lenge:) ved 3 mnd veide hun 6,3 kg og 61,5 cm lang:D
Sommerfugl78 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2008 3 mnd veide han 5800g / 61 cm 4 mnd veida han 6690g Han er nok ikke så tynn, men vil ikke han skal få for lite mat da Han får ca 800 ml MME i døgnet. Og så er det denne gulpingen, han kan gulpe en time eller mer etter at han har spist. Skifter mange smekker om dagen + en del kluter. Han gulpet jo noe før også, men har blitt så mye mer den siste tiden. Han får bare litt grøt engang om dagen, men det hjelper kanskje på når han får mer grøt etterhvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå