Gå til innhold

Noen som har prøvd inseminasjon hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Mannen min har nedsatt antall sædceller og noe nedsatt antall mobile. Det er visstnok ikke noe feil på meg. Har regelmessig mens og oversikt over eggløsning. Jeg tenker at problemet er jo ofte at mye av sæden renner ut og noe dør sikkert i vagina, så om mulig kunne jeg fått mannen til og levere i et glass og sprøytet innholdet inn i livmoren med et kateter. Noen kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvor mye det bedrer muligheten. Ved inseminasjon på klinikk sentrifugerer de vel sæden (renser den) og får også sprøytet den rett inn i livmor, kanskje det kan være alternativ? Men hjemmeinseminasjon fungerer det. Fra Stork anbefales det at en finner eggløsning og "sparer opp" sæd slik at heller gjør det en gang med en større dose - enn for eksempel flere dager på rad. Spare opp i tre dager er rådet jeg har fått, og det har funket. Bruker bare en vanlig sprøyte. Sprøyt lengst mulig inn og pute under baken. Men å sprøyte inn i livmoren tror jeg ikke man skal gjøre selv, i hvert fall har jeg sett informasjon på nettet om at sæden da skal være renset. Selv om det høres underlig ut siden den jo ikke blir renset ved vanlig samleie.

Skrevet

Heisann!

Du har et poeng der. Har sett at det står at sæden er renset ja, men vet ikke akkurat hva det betyr.Har i alle fall prøvd vi nå. Tok en sprøyte og et kateter og sprøytet sæden inn i livmorhals åpningen. Tror ikke akkurat dette kommer til å fungere, men vi får se. Håper for alt i verden at vi ikke trenger ivf nemlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...