Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Innimellom når jeg bare sitter eller ligger rolig, så blir magen knallhard på ett sted.. ikke hele magen, men på bare ett omeråde på størrelse med et egg ca. Hva er dette? Syns det er litt ekkelt, og tør ikke å trykke så veldig hardt der, bare dytter litt med fingeren.. er det babyen som ligger så nært huden, hvis ikke - hva gjør at det blir så hardt der?? Noen som vet? Er forresten 19uker på vei.
Alves Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Hei du... det du kjenner er kynnere...livmoren trekker seg sammen...Den har startet treningen frem mot födselen,fra uke 15 ca begynner livmoren med det.. Jeg merket det förste gang i uke 15,og trodde ogsaa dette var baby'n,men der tok jeg feil gitt,hihi:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Huff, det er jo kjempeekkelt!! Og det skjer jo hele tiden.. skikkelig rart. Varer dette gjennom hele svangerskapet, eller vil det gi seg snart?
Thea-81 Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har tvillinger i magen og stort sett knallhard i hele magen hele tiden. Også blir det jo verre de dagene kynnere er på besøk.. Men, men, får bare ta det med ro og smøre godt med krem - innbiller meg det blir litt mykere da...
ie28 Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Så morsomt at det er mulig å være SÅÅÅ uvitende. Jeg introduserte dette knallharde området i magen for min kjære her om dagen og sa at det måtte være det lille nurket. Ler godt av meg selv her nå - og er glad for at jeg ikke er alene =) Må vel korrigere meg ovenfor han i dag. Tusen takk for informasjonen :-)
Mony74 Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 men når bare deler av livmora er hard så er vel ikke det kynnere? Jeg har både hatt kynnere og noen ganger at en liten del av magen har vært hard og med kynnere så blir hele livmora steinhard og som en ball, men med denne "flekken" er jo magen helt normal ellers? Dessuten må det jo være slik at man kjenner fosteret innimellom? annet synes jeg høres rart ut i hvertfall.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Når jeg får kynnere er det kun èn del av magen som blir hard, ikke hele. Det forandrer seg som regel fra gang til gang, men jeg har ofte mest kynnere på høyre del av magen, altså en fast "flekk" som blir hard...
mumitrolletermammantilmille Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Jeg spurte jm om dette. Hun svarte at det ar kynner. Og at hele magen egentlig strammet seg. Men ikke alltid man kjenner det så godt. Men det hvor det var ekstra hardt var der hvor babyen lå. Så det er bebisen din du kjenner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå