mamsen labamsen Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Skal ha klubb over helga og har så lyst å lage en god pai!
mamsen labamsen Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Til mat ikke dessert nei!
Martin+Mamma Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 vi pleier å steke kylling filet i biter med wok grønnaker,krydre med salt,pepper og karri. vispe sammen 3egg og 3dl fløte og revet ost. kjempe godt!
Gjest irismor Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Lager paibunnen fra maizenna. Steker så bacon i biter, løk og brokkolie slik at det blir mykt. Klemmer ut paideigen i formen, legger et lag med godt modnet ost (vell lagret norvegia eller lignende) oppå paibunnen. Legger så baconet, løken og brokkolien over. Lager så en eggestamme som jeg heller over det hele og steker etter anvisningen på paipakka.
mamsen labamsen Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2008 Mmmmm....her var det mye godt:-) Noen flere?
*Rutletutt* Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Har en kjempegod skinkepai jeg bruker å lage - får alltid masse skryt for den;o) Bunn: 200g hvetemel 150g smør 2-3ss vann Smuldre smør og mel sammen, tilsett vannet og arbeid sammen til en jevn deig. Smør en paiform med smør og strø mel på, trykk deigen ut i formen. Prikk med en gaffel og pensle med litt egg. Stek på 170 grader i 15 min - midt i ovnen. Fyll: 3-4 egg 2 dl melk en pk kokt skinke raspet ost salt, pepper og gressløk Visp egg og melk sammen. Tilsett krydderet. Skjær opp skinken i små biter og ha i røren. Rasp endel ost og ha i røren så den blir passe tykk. Hell røren på paideigen og stek midt i ovnen på 200 grader i 35-45 min (kommer an på ovnen - ser når den er ferdig). Serveres med salat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå