Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg som småbarnsmor rett til å vite om jeg får en tidligere dømt pedofil som nabo?

Eller vil norsk lov alltid beskytte overgriperen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det nok overgriperen som beskyttes og ikke barna, desverre. Vet om en overgriper i nærheten og holder guttene mine laaaaangt unna ham. Det som virkelig suger big time er at ingen andre vet det utenom hun det gjelder (og hun nekter å stå frem, fortalte meg dette i frotrolighet) og han har endel med barn å gjøre. Har prøvd å overtale henne til å gjøre noe hundervis av ganger, men hun vil ikke...

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt sikkert hvordan det er, men jeg tror ikke du har rett til å vite om det nei.. Desverre.

Skrevet

Nei, det hr dfu ikke krav på å vite...desverre., Men så fort slikt kommer noen for øret så går heldigvis jungeltelegrafen...forhåpentligvis FØR det skjer noe..men dette gjelder KUN kjente pedofile.

Jeg har selv varslet andre foreldre om en pedofil jeg fikk vite om av sikre kilder. Så alle som vet noe bør varsle. Ikke lov til å henge opp plakater eller sende ut flyere..men ingen kan nekte noen å gå fra dør til dør og si det muntlig!

Skrevet

Er delt der. Har lyst å vite det selv, men samtidig så er den som har sont også krav på å få leve videre. Når en ser på hvordan borgere i USA og England har tatt saken i egne hender og kjeppjaget/banket opp seksualforbrytere, så er jeg ikke sikker på om det er veien å gå heller.

Pedofile med forvaring burde nok ikke fått lov til å bosette seg i områder med masse barn. Faren for overgrep mot våre barn er jo der uansett, og jeg vet ikke om faren stiger om en pedofil bor i nabolaget.

Vanskelig.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at pedofile har rett på et liv etter....

Faren for gjentagelse er atl for stor, de burde vært dømt til evig forvaring.

Skrevet

Enig. Jeg er for at mennesker skal få starte på nytt etter en forbrytelse, men for meg er pedofile ett unntak fordi faren for gjentagelse er altfor stor. Her synes jeg den norske lov heller burde beskyttet barna enn overgriperen.

Skrevet

Alle har rett på privatlivets fred uansett hva de har gjort. Så får vi som foreldre sørge for at ungene lærer seg hvordan de skal forholde seg til fremmede og lære de hva som er rett og galt i forhold til seksualitet.

Får du en pedofil i nabolaget så tror jeg uansett at ryktene vil gå rimelig kjapt allikevel, problemet er jo om ryktene er sanne eller ikke.....

Skrevet

Å putte pedofile i fengsel og tro at de er "friske" når de har sont ferdig er det samme som å stenge inne en homoseksuell og tro at han/hun er hetrofil når h*n slippes ut....

Legninger kureres ikke.....

Jeg jobber sammen med kona til en pedifil.... han er blitt "dømt" til behandling tidligere.... Nå er han fengselsfugl igjen....

Skrevet

Dessverre er det den pedofile som beskyttes.

Pedofili er mye vanligere enn man har lyst til å tro, så man bør passe godt på barna sine uansett om man vet om en pedofil i nabolaget eller ikke. Han kan godt finnes der selv om man ikke aner noe som helst om det. Man kan ikke se på noen om de er pedofil.

(Jeg vet om 4 (!), bare i vår lille kommune og nabokommunen. Og det er bare de jeg vet om, det finnes nok mange, mange flere svin.)

Pedofili kureres heller ikke av fengsel, så å tro at faren er over når de har "sonet dommen" er bare tull!

De skulle vært kastrert hele gjengen, forbanna svin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...