Maracuya Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 I høst begynte vi å snakke om babyprøving. Ettersom jeg har en jobb med kontrakt til 1. september 2008 ville jeg ikke slutte på p-pille før i november slik at jeg kunne få jobbe ferdig (Uansett ikke praktisk med permisjon i dette engasjementet). Jeg trodde nemlig, naiv som jeg var, at det skulle bli bingo på første forsøk... Hadde jo hørt om så mange som bare glemte pillen en dag og vips var de gravide! Nå har jeg ikke kommet lenger enn til 2 pp men det ser ut som tanta står nede i oppkjørselen så det blir nok minst en til. Og det er IKKE mye, jeg vet det når jeg ser hva andre her sliter med, men jeg blir likevel litt usikker når det ikke går - tenk om det betyr at jeg ikke kan få det til... Hva gjør jeg da? Eller at det vil ta laaang tid. Jeg føler ikke at jeg har så god tid nemlig. Og så blir jeg ergerlig fordi jeg ikke begynte tidligere. Andre som har det sånn? Har dere planlagt babyprosjektet lenge, hva slags forventninger hadde dere, hvordan tenker dere etter noen pp?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Selv om d ikke har fått det til etter 2pp så betyr det ikke at du ikke kan bli gravid. det er faktisk helt normalt å prøve 1 år før man fr det til . det aller fleste klarer det innen 6pp, men det er noen igjen som ikke klarer det etter 1 år. Sett deg ned å slapp av, du har oddsen på din side. 90% er gravide innen 1 år og de aller fleste innen 6 mnd. jeg selv brukte 2 år på første, har nå prøvd 1 år på nr.2 men det er noe galt med meg som gjør at den første var ett mirakel, så om det blir flere på oss, et vet jeg ikke. Ønsker deg lykke til, ikke fortvil, du er nok helt normal
Maracuya Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Takk for det. Jeg tror ikke det er noe galt, 2 pp er ikke grunnlag til å anta det, bare at jeg hadde litt for høye forventninger. Å vente i over et år føles litt voldsomt akkurat nå, all ære til dere som har holdt på lenge og hatt både SA og andre nedturer. Lykke til du også, plutselig skjer et nytt mirakel :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Tilsammen har jeg prøvd 3 år, så det vil ingen ende ta. jeg forstår du har høyeforventninger, det er helt normalt. det er derfor jeg vil fortelle deg at selv om tanten dukker opp, så er det fortsatt normalt og forløbig ingenting å bekymre seg over;)
Viktoriana Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Lett for oss å si, men du må nok smøre deg med tålmodighet. Det kan ta tid - noe som er helt normalt. Du må bare ikke bli stressa nå - det hjelper sikkert ikke. Slapp av og tenk på at det meste løser seg både med graviditet og jobb.
Tuttelure Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 jeg tenkte også at jeg ikke kunne slutte på p-pilla før tidligst september, slik at jeg skulle få fullført semesteret på skolen.. men nå er jeg i 5 pp, og kunne helt fint å slutta før gitt:)! trodde at ting skulle gå litt fortere.. men 5 pp er jo egentlig ikke lange tiden.. skjønner nå at det ikke er så lett å planlegge ett "junibarn" f.eks. hehe.. vi får smøre oss med tålmodighet, stresse ned og forstå at det gjerne tar litt tid.. Sjansen for at det går er jo større enn at du ikke skal kunne bli gravid... !!! tvi tvi
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Heisann:-) Jeg er i min 4 pp og funderer litt på hvorfor jeg ikke har blitt gravid igjen enda..Jeg har blitt gravid to ganger på første forsøk tidligere..Surfet litt på nettet og fant et svar fra en gynekolog her: "Hvis du har regelmessig mens kan du regne med at du har eggløsning. At du ikke har blitt gravid på 5 måneder er ikke så rart. Sannsynligheten for å bli gravid per måned er ca 20%, dvs at det er 4 ganger større snnsynlighet for ikke å bli gravid enn å bli gravid per måned. Det kan altså bare være at du har hatt litt uflaks med statistikken." Dette var kjempetrøst for meg å lese ihvertfall!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå