Gå til innhold

Hva ligger blodtrykket deres på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er dere?

Jeg er 21 år, sjekket blodtrykket med lege nå.

Det var 138/65, å han mener overtrykket er litt høyt men at det virket

stressrelatert siden jeg var så nærvøs og hadde hurtig puls.

Men det har ligget på 130/7 - 140/80 hele veien..

Er dette noe galt i?

Jordmødrene på sykehuset sier det er fint, men jeg ander ikke..

Blir bare bekymret av legene..:(

Vær så snill å svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig lavt trykk.Ligger på 90/60 ca i svangerskapet.Syns ditt hørtes greit ut jeg.Menn undertrykket trenger ikke gå over 80.Men ikke bekymre deg.Jordmødrene vet hva de holder på med.Kanskje mer enn llegene...

Skrevet

Hei.. jeg er 25, snart 26 år og mitt blodtrykk lå på 135/86 sist gang jeg var på sjekk.. det ligger vanligvis på 120/77, så det var høyt.. skal tilbake på mandag å sjekke det.. Jeg skulle til legen for å få sykemelding siden jeg har vært plaget med hodepine og vært slitn så jeg fikk 50prosent sykemelding.. urinen så bra ut... Jeg er i uke22 å tanken på svangerskapsforgiftning gjør meg dååårlig..legen pratet om at tegnene på svangerskapsforgiftning også var høyt blodtrykk, men urinen så som sagt bra ut:) men legen mente at det kom av stress.. så vi har nok ikke grunn til å bekymre oss:)

Skrevet

24 om 1 mnd.

første kontroll uke 12 113/62

uke 15 105/76

uke 18 102/68

uke 23 113/58

Skrevet

Jeg er 29. Har bare vært på en kontroll enda, da var blodtrykket 100/55.

Skrevet

Takktakk:)

Setter pris på svar!

Blir bare så lett engstelig når en er gravid, og dette med blodtrykket synes jeg virker litt skummelt da det også er forbundet med høy risiko for div sykdommer både i og utenfor svangerskapet..

Er kanskje litt overhysterisk akkurat nå, men ønsker helst at alt skal gå knirkefritt og slippe og bekymre seg:)

Setter pris på masse svar og div synspunkter!!!:)

Skrevet

tja.. siste kontroll lå det på 100/60.. er snart 25..

men har hatt lavt blodtrykk i mange år..

Skrevet

Hei!

Jeg er 33, snart 34 år og mitt blodtrykk ligger på 130 (systolisk/overtrykk) over 80 (diastolisk/undertrykk). Ved mine tidligere svangerskap lå jeg i samme periode (ca uke 26) på 110/70, men da var jeg jo bare 23 og 25 år. Dette er helt normalt. Tror nok vi må stole på at legene og jordmødrene passer godt på oss ;-)

Skrevet

Sorry!!!

Ser nå i papirene at det bare var 110/80 nå. Så da har jo ikke alderene tynget meg så mye likevel ;-)

Skrevet

Min ligger på 80\50 har veldig lav . men det er bare nå som jeg er gravid.,

Skrevet

Hei.

Første kontroll var blodtykket på 120/82

Andre kontroll 120/70

Skrevet

Jeg er 32 år og ved siste kontroll lå det på 105/60. Aner ikke hva som er normalt da...

Skrevet

mitt ligger på mellom 126/60-115/60

fikk beskjed om at mitt var kjempe fint i allefall....

er 19 jeg da...

men jeg har derimot blodprosent på 10,1

Skrevet

Første måling lå på 125/80

på kontrollene senere har de vært på 120/80-100/70-115/70

og den aller siste i dag lå på 120/70

Så stort sett har det vært bra :-)

Skrevet

1. kontroll lå det på 116/72 , og på 2. 113/56... Jeg hadde følt meg litt svimmel noen uker før 2 kontroll, og jordmor sa dette var pga det lave undertrykket...

Skrevet

Blodtrykket skal som regel være: På overtrykk: 100 + alder. og undertrykket på ca 60-80.

Kommer jo ann på alderen, men det er lissom regelen. Jeg har pleid å ligge på 120/80. Men nå har jeg litt lavt og det er 90/60.

Skrevet

På kontroll når jeg var 16+2 var mitt på 116/60. Jeg har heller ikke peiling på dette, men i følge 'mamma til snart 2' høres mitt forholdsvis normalt ut. Er 27 år.

Er det sånn at hvis overtrykket blir lavt så kan man få vondt i hodet, eller har dette mer sammenheng med høyt overtrykk?

Har nemlig hatt hodepine de siste dagene, våkner ofte opp med bank i topplokket, ikke så veldig gøy. Skal på gravidmassasje i morgen, og håper de kan kna opp støle og stive muskler da, gleder meg!

Skrevet

Mitt BT hos jordmor og lege ligger på 140/90. Litt i høyeste laget, og jeg hadde ifølge min jordmor blitt sykemeldt dersom jeg i tillegg hadde hatt litt eggehvite i urinen. MEN når jeg måler det selv på jobb så ligger det helt normalt på 120/80. Har nok et såkalt "kontorblodtrykk" som stiger når jeg er hos lege/jordmor.

Skrevet

Er 28 og hadde et blodtrykk på 105/65 i uke 9.

Skrevet

24 år, mitt ligger på 110/70 og det er helt fint.

Skrevet

106/65 ved siste måling. Ligger normalt på 110/70 eller 120/80. Er over 30.

Merker av og til at blodtrykket er lavere enn vanlig, for kan bli litt svimmel hvis det i tillegg er varmt, og da må jeg sitte litt ned. Kjøpesenter er ikke noe særlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...