Gå til innhold

heihei..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en jente på 18 år.. jeg har hatt to friår tidligere og går derfor i 1. klasse på vgs.. nå har jeg termin 6. september.. jeg er sååå kvalm om morgenen når jeg våkner og kasta opp første gang allerede i uke 4.. jeg er kjempekvalm.. orker ikke gjøre noe som helst, og har ikke vært så mye på skolen denne uka heller... jeg har små vondt i magen hele tiden.. og en del utflod i lys farge også.. jeg kasta opp 6 ganger overigår.. da var jeg kun 5+6... idag er jeg 6+1 og er kjempekvalm.. vært det helt siden kl. 10.0.. er såå leiiiii av denne stygge kvalmen,.. og det at jeg ik orker å gjøre noe som helst... hva skal jeg gjøre???? og tror dere at disse *sterke* sympt. er et tegn på at det kan være tvillinger????? jeg har bare spist en halv grapefrukt og to pepperkaker idag..er sulten men orker ikke bare å spise.. jeg vet ikke hva jg har lyst på... uff... er bare KJEMPEEEKVALM... og jeg bare MÅÅÅÅÅ rape hver 3-4 minutt... uff... jeg er sååå sliteeeeeeeeeeeen:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Har selv slitt en del med kvalme, både med forrige mann og denne gangen. Har ikke vært fullt så gale denne gangen men..... Følte jeg prøvde alt sist, men det gikk ikke over før i uke 20. Men det var kun en liten gutt som kom ut :)

Men denne gangen er det heldigvis ikke så fryktelig. Det som har hjelpt for meg er Afipran tabletter (reseptpliktige) og i samråd med lege har jeg blitt anbefalt næringsdrikk som kan kjøpes på apoteket. De koster litt, men for meg har det vært lettere å drikke de enn å måtte spise mat. Ellers spiser jeg mye frukt (eple, annanan, druer o.l) også hjelper det ofte med ett glass o`boy og ett par knekkebrød. "Skikkelig" mat har jeg ikke spist på lenge, men prøver å ha noe i magen i hvertfall.

Håper noe av det her kan hjelpe deg!

Lykke til!

Skrevet

Hei du 18.årige jente:O))

Jeg har vært kvalm i to hele svangerskap..det er noe dritt ,..ja

orka ikke mat jeg heller....fikk i meg bare cola.

var gravid nå i 7 uke.var ikke kvalm i det hele tatt...

fikk en SA....så nå må vi prøve igjen..

Det er vondt å være kvalm ,men jentene mine var friske og alt var ok.(8 og 10 år),

det var bare en og en da.ikke tvillinger.

Heller kvalm enda en gang enn å oppleve SA en gang til.

da kjenner man iallefall at man er gravid:O))

og det er verdt det til slutt.

Barnet ditt er heldig som får ei så ung mor.

:o)))masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...