Gå til innhold

TIL DERE SOM HAR BARN FRA FØR -ang. dosete til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver her inne og, jeg -fikk ikke så mye respons på skravle ;-)

Hei!

Sønnen min på 3 år er blitt veldig ivrig på å gå på do i det siste. Vi har to forskjellige sånne doseter som man setter på det som er der fra før. Problemet er at hullet i midten virker litt lite. Han må liksom sitte å holde tissen nede for at den ikke skal sprette opp å tisse over alt, hehe... Han er jo absolutt ikke stor for alderen heller.

Stakkar, han bekymrer seg fælt for dette.

Så spørsmålet er... Er det noen som vet om det er forskjellige størrelser på disse dosetene -altså på omkretsen av hullet i midten?

Vet det finnes mange andre løsninger, med sånne doseter med trapp o.l., men dette er ikke så interessant for oss siden vi skal få kjøpt oss et sånt "voksentdosete" med integrert barnedosete bare disse nyttårsregningene blir tatt hånd om. Vi trenger bare et sånt vanlig plastsete frem til da... Men -som sagt- et som helst har plass til tissen og rompa da ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jente, og kuttet ut dosetet fordi hun tisser rett frem, og alt tisset går ut mellom barnesetet og det vanlige setet og ned på gulvet ... Tror det er ganske vanlig at smågutter står og tisser i storedo og sitter og bæsjer på det lille setet. Det gjør guttene i barnehagen til datteren min i alle fall.

Skrevet

Når han er 3 år, kan han vel slutte med den ringen? Sønnen til venninna mi på 3 år og 3 mnd bruker ikke ring lenger. Dattra mi på 2,5 år kan fint la være å bruke hun og, men da må jeg være på badet mens hun sitter på do da. Kan du ikke prøve uten ringen og se hvordan det går? Ev.t prøve å lære han å stå på en krakk og tisse stående kanskje om det blir mye søl når han sitter?

Skrevet

Vi har aldri brukt saann ring vi, datteren var toerr da hun var 2,5 aar. Er det vanlig med en ekstra ring? Visste ikke det jeg... =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...