Gå til innhold

lavt sf mål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med lavt sf mål som er lave? er i uke 32 og sf målet mitt er 28 så bekymra:( for at ungen ikkje vokser som den skal..kan det være noe med kostholdet? eter ganske lite.,dårlig matlyst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glømte å si at eg er kun 165

Skrevet

Man kan visst ikke si noe om hvor stort barnet er ut i fra sf målet.

I første svangerskap lå jeg langt under midtstreken, men barnet var normalt stort, jeg bar henne bare langt inn mot ryggen. Denne gangen er det motsatt - nå ligger jeg nesten utenfor skjemaet, men barnet er målt til å være litt over 3 kg (er nå litt på overtid). Jeg er også kun 165.

Jordmoren min sier at så lenge sf målet følger sin kurve og ikke stopper opp å vokse eller vokser plutselig veldig fort, er at som det skal være.

Skrevet

Jeg har ligget under begge gangene. min første baby var 4,3 kg og 53 cm lang. Ingen grunn til bekyring. Ser på helheten av magen.

Skrevet

Jeg går inn i min 37. uke nå og har sf-mål på 31, så magen er ikke stor og jeg er bare 1.59 høy selv. Babyen har fulgt sin egen kurve hele veien, så jeg er ikke bekymret.

Skrevet

Mitt mål var 29 når jeg var 32 uker, og jeg var på ekstra ul og der sa de at alt var perfekt! Jeg fikk ekstra ul pga at jeg også var bekymret, for han vokste så fort i begynnelsen, etter uke 32 har det flatet litt mer ut. Men noen ganger når andre ser på kurven min, sier de "oi, så perfekt vekstkurve" så jeg tviler på at du trenger å bekymre deg!!

Jeg er 167 cm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...