Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Ble litt bekymret ista, da jeg satt i sofaen så økte plutselig pulsen min noe voldsomt..Ble varm og fikk skikkelig hjerteklapp, som om jeg nettopp hadde vært ute og sprunget. Ringte kjæresten min, i tilfelle det skulle skje meg noe og satte meg på gulvet så jeg ikke skulle ramle. Ble litt svimmel og varm. Gikk over etter noen sekunder, men ble litt bekymret. Fikk det litt da jeg satte meg ned i sofaen igjen etterpå, men ikke like sterkt..Da gikk jeg og fikk meg litt friskluft.. Bør jeg ta dette alvorlig og ringe lege? Har ikke hatt noe sånn før.. Er 32 uker på vei nå!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Det er helt normalt. Alt henger sammen i graviditeten.Økt blodsirkulasjon kan gi hjerteklapp,annstrengelser...osv. jeg har også ved flere anledninger fått hjerteklapp av og være helt i ro...
Erisa* Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg vet ikke helt hvorfor det skjer, men det er veldig vanlig å oppleve litt hjertebank når man er gravid, oftere på slutten. Har det flere ganger i uka selv. Det er ikke noe behagelig, men så lenge det går over rimelig fort, så er det nok ikke farlig. Du kan godt snakke med lege/jordmor om det neste gang du skal til kontroll, men jeg tror ikke det er nødvendig med en egen time for det. Unntaket er naturligvis om det varer lenge, eller du besvimer av det - da må du kontakte lege! Men hvis det er bare en episode på noen sekunder, så har jeg inntrykk av at det er helt normalt. Det er mye som skjer i kroppen når man er gravid, hjertet må pumpe større mengder blod, og hjertemuskelen blir større. Jeg tror det er det som kan føre til lette rytmeforstyrrelser, som slik hjertebank er.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Puh, det var godt å høre! Har jo kjent at hjerte slår litt fortere generelt, men synes det ble så voldsomt liksom! Det kom liksom sånn helt av seg selv, bare ved at jeg satt i sofaen og slappet av... Så jeg var inne på tanken om jeg burde få sjekket blodtrykket eller noe, men jeg har hatt helt fint blodtrykk hele veien da, så skulle ikke være noen grunn til å bekymre seg. Tenker noen ganger på svangerskapsforgiftning da vettu.. Jaja, da skal jeg prøve å slappe av! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå