Gå til innhold

Til dere som har barn som står opp rundt kl.06.00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere og gjøre så tidlig????

Selv går jeg ut på stua i halv søvne og skrur på tv.

La lillemann få leker fritt, mens jeg sitter halv søvne og ser på barne tv og misunner alle som får sove til kl. 07.30 - 08.00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i et halvt år nå stått opp kl 05. Uansett hvor sent vi la gutten vår så våknet han kl.05. Og man vet det er tidlig når man slår på tv og de fortsatt viser nattfilmer. Barnetv har jo ikke begynt enda. Forsatt viser filmer med lik og død. Da er man tidlig da....eller sen....

Uansett så har jeg stilt samme spørsmål flere ganger her inne. Og fant ut at husarbeid er fine tingen. Ikke så kjekt kanskje, men når man først kommer igang så går det greit. Fint å ha resten av dagen fri også. Ellers så bade jeg sønnen min. Pannekaker har vi også laget. Man må bare lære seg å tenke litt "klokken er ikke 05 den...neida....den er 12". Man må lyve litt for seg selv.

Nå i julen har vi klart å få gutten til å sove frem til kl.06. Ikke så mye å finne på da heller. Jeg er jo like trøtt. Men vi kler på oss,lager god frokost og venter til det lysner:) BBCprime har tidlig barnetv som står på i bakgrunnen.

Skrevet

Våkner barna en time tidliger (i forhold til klokka) på vintertid enn på sommertid? Hvis ikke har dere mulighet til å forskyve døgnet på samme måte som dere gjør det når vi bytter mellom sommertid og vintertid.

Eks. på fast døgnrytme som det nok er vanskelig å gjøre noe med.

Vintertid: 19-05 og Sommertid 20-06

D.v.s. at barnet sovner og våkner til samme tid uansett hva klokka er.

Eks. på døgnrytme som er styrt av klokka (foreldrene)

Vintertid: 19-05 og sommertid: 19-05

Skrevet

Reiser på jobb..hehe..når jeg var hjemmeværende så sov hun heldigvis til ca kl 8 hver dag.

Skrevet

Her våkner alle litt over seks så da kommer alle ungene opp i senga til oss og ligger der en liten stund før vi står opp ca. halv sju. Det må bli så tidlig slik at vi får tid til å stelle oss og spise frokost før mannen må på jobb. Han tar med de to eldste (2,5 og 4,5 år) i barnehagen og jeg blir hjemme med minsten på 3 mnd.

I helgene står gjerne de to eldste opp og leker før vi voksne står opp. Så spiser vi frokost og så setter vi på barne-tv. Det blir sjelden før klokka halv åtte. Men syns det er greit å vente med tv til etter frokost. For da kan jeg kose meg med en kopp te og avisen mens ungene sitter stille og ser tv. Det er bare en begrenset tid de gidder det og da har jeg ikke lyst til å bruke opp den tiden til å sove.

En annen ting er jo at om man har barn som våkner så tidlig så bør man jo legge seg tidlig selv også for å bli uthvilt. Sånn er det bare,

Skrevet

Vi tar gutten tilbake på rommet hvis det er før seks. Er det seks eller litt over, får han ligge under dyna mi (vi står opp 06.30), men jeg nekter å stå opp før. Hyler han da, så får han hyle selv om han vekker lillesøster. Det går litt i rykk og napp føler jeg. Vi har lange perioder der han ikke våker så tidlig, men plutselig så kommer det en runde igjen.

Skrevet

Vi nekter å stå opp før 6.30. Det blir bare tidligere og tidligere. Hun må være i senga. Er snart 3 år nå og det går bra. Vi er ikke tilgjengelige før det, for det er på natta. Det fungerer for oss. Om hun er våken, får hun sitte i senga selv og leke, eller på rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...