Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Har kjøpt meg en flaske lakserolje for å kanskje klare å få i gang fødselen (etter råd fra lege), men vet ikke hvor mye man skal ta?? Apoteket visste ikke og det står heller ikke på flasken... Kjøpte den "gode" gamle typen som visstnok sjelden brukes nå.... Noen som har erfaring med dette? Noen som vet dosering? Satser på en skikkelig hyggelig fredagskveld på potta nå, hehe.... :-)
M@mm@ til mine barn Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg tok 2 ss, kl 23.00 og kl 04.15 kom første rien. Men det var da i 1989. Vet ikke om det er den samme da.
NormaJean Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 hehe, det var akkurat en debatt om lakserolje. de som hadde prøvd fortalte at det eneste som skjedde var veeeeeeeldig løs mage. er det duphalac/lactulose du har kjøpt`? vanlig dose som vi bruker på sykehuset til pasientene er mellom 10 til 20 ml morgen og kveld! men de er ikke gravide da;) men må være ærlig og si, lurer på hva slags råd legen din gir deg. bruken av lakserolje er jo ikke veldig godt dokumentert. og farene med å bruke lakserolje er feks faktisk uttørring da kraftig diare fører til for stort væsketap. mange gravide overdriver jo inntaket noe;) så pass iallfall på å få i deg nok drikke hvis du skal ta det. men men, om ikke noe annet, så får du tømt deg godt før fødsel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå