nissemor79 Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hei.. Er det noen som har erfaring med reker og amming?? Jenta mi har ikke hatt noen antydning til kolikk,men jeg har unngått alt som man kan gi luft.. Trodde jeg skulle spise og drikke alt,men den gang ei. Har blitt en liten pysemamma;)
Chiabatta Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jeg prøvde etterhvert å spise "forbudte" ting - en etter en. Spiste bare litt av det, og da pleide det å gå greit. Er du bekymret, kan du jo pumpe deg en gang eller to etter måltidet.
Tally Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Hva bør ammende unngå å spise? Fisk er en viktig kilde til flere næringsstoffer for deg som ammer. Skalldyr, fiskelever og noen spesielle fiskearter kan imidlertid være forurenset med miljøgifter. Se sakene Helhetsvurdering av fisk og sjømat og Miljøgifter i fisk). Ammende kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra: Blåkveite over 3 kilo. Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo. Fiskelever. Ammende bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder mye fiskelever. Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises). Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot trygt). Fra matportalen.no http://matportalen.no/Emner/ammende
M@mm@ til mine barn Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Ja det kan du trygt spise. Men reduser rognen da... masse kolesterol.
nissemor79 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2008 Takker for svar,jenter.... Da skal jeg kose meg med ferske reker i kveld....
M@mm@ til mine barn Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Legg de på avispapir... ikke kok eller ha dem i vann. Se innlegget mitt. Jeg har jobbet med sjømat i 17 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå