Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 hva skjer da dersom man stiger i lønn i mai og man har permisjon fra april og har vært sykemeldt.. vil vi som er i permisjon ikke få lønnsstigingen?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Vis jobben din forskuterer lønna vil du få med deg lønnstigning. Men det vil du ikke vis du får penger av nav/trygdekontoret.
Fruen i huset Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Nei, du vil ikke få lønnstigningen. I alle fall er det slik hos oss. Men snakk med sjefen din om du istedet kan gå opp mnd før du går i permisjon. Tror også sjefen din må melde det inn til NAV. Det ordna seg for ei hos oss som opplevde nettopp det. Vi går alltid opp i juli, mens hun gikk ut i permisjon samme mnd. Hm. kanskje jeg også skal spørre om det...Hadde vært digg
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Akkurat.. at jeg ikke kunna ha termin i juli da.. dååårlig planlagt.. hehe.. neida:) Men synes det er rimelig idiotisk at ikke vi også skal få lønnstigingen.. meeen okei..sånn er vell systemet.. skal kose oss uansett vi:)
Lykkeli! Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Jf. arbeidsmiljøloven har man krav på lønnsstigning i permisjonstiden. Skulle ikke stigningen bli registrert før du går ut i permisjon. vil du iallefall få stigningen når du er tilbake i arbeid igjen. Men man mister jo litt penger i mellomtiden da, så det er verdt å forhøre seg om de kan fremskynde den i ditt tilfelle
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Åkei.. men da ordner det seg jo Får høre med leder jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå