Gå til innhold

dersom man stiger i lønn..og er i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer da dersom man stiger i lønn i mai og man har permisjon fra april og har vært sykemeldt.. vil vi som er i permisjon ikke få lønnsstigingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis jobben din forskuterer lønna vil du få med deg lønnstigning.

Men det vil du ikke vis du får penger av nav/trygdekontoret.

Skrevet

Nei, du vil ikke få lønnstigningen. I alle fall er det slik hos oss. Men snakk med sjefen din om du istedet kan gå opp mnd før du går i permisjon. Tror også sjefen din må melde det inn til NAV.

Det ordna seg for ei hos oss som opplevde nettopp det. Vi går alltid opp i juli, mens hun gikk ut i permisjon samme mnd.

Hm. kanskje jeg også skal spørre om det...Hadde vært digg :)

Skrevet

Akkurat.. at jeg ikke kunna ha termin i juli da.. dååårlig planlagt.. hehe.. neida:) Men synes det er rimelig idiotisk at ikke vi også skal få lønnstigingen.. meeen okei..sånn er vell systemet.. skal kose oss uansett vi:)

Skrevet

Jf. arbeidsmiljøloven har man krav på lønnsstigning i permisjonstiden. Skulle ikke stigningen bli registrert før du går ut i permisjon. vil du iallefall få stigningen når du er tilbake i arbeid igjen. Men man mister jo litt penger i mellomtiden da, så det er verdt å forhøre seg om de kan fremskynde den i ditt tilfelle :)

Skrevet

Åkei.. men da ordner det seg jo :) Får høre med leder jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...