Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 På (enten nav eller arbeidsigiver....) Jeg var sykemeldt i fjor da jeg var gravid og kastet opp... Så har jeg kommet til å misforstå sykemld min og krysset av på at jeg har avviklet ferie. Jeg forstod det slik at: ja jeg hadde blitt satt opp på ferie da, men jeg er sykemeldt.. hvorfor ellers skulle jeg levere den sykemld...? Ergo, så pga en en avkryssningsfeil så mister jeg 5 uker ferie, og må begynne å jobbe tidligere enn jeg hadde tenkt... Er det noen andre som har vært borte i det samme, og hvordan gikk det til slutt...?
aanonym Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Nytter nok ikke å være forbanna på NAV eller arbeidsgiveren når du selv har rota det til:) Jeg gjorde akkurat det samme i fjor, men oppdaget det heldigvis selv etter kort tid. Snakket med NAV, og de endret det i sitt system. Skulle ikke være uoverkommelig å få gjort det selv om det har gått litt lengre tid? En annen sak er at det er begrensinger i lovverket mht til hvor mange feriedager som kan overføres fra ett år til et annet. Tror det er max ti dager, uansett årsak. Du burde dermed ha tatt ut det meste av ferien ferien din før nyttår for å få alle fem ukene. Inntil 4 uker kan tas ut inni permisjonen per kalenderår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå