Gå til innhold

har dere en god metode og klippe neglene til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes det er så vanskelig,er så redd for og klippe i hun.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det mens jeg ammer. Også tar jeg litt og litt. Hvis det er en negl jeg ikke helt får til, så filer jeg den, med en sånn delvis myk fil (sånn kombi greie med polerings fil også, det kan jo ikke gjøre vondt for babyen om man bommer)...

Skrevet

hvor gammel er hun da?

jeg biter neglene til datter min hun er snart 6 uker...er også redd for at jeg skulle klippe henne,det var da mijn mor tipset m at det var lettere å bite de på henna na hun er så liten=)

Skrevet

Biter dem... genialt smart! :-) Her klipper vi dem, noen nå og noen da... Som regel når han ligger naken på stellebordet, for da koser han seg... :-) Men, det går aldri an å ta mer en 2-3 om gangen... Hørte at man skulle rive dem, men det er helt umulig! De er kjempekraftige! Har nok arvet det av meg, for jeg har så tykke negler at det er nesten umulig å bruke negleklipper, må bruke sterk saks.

Skrevet

Rive eller bite funka fint de første ukene. Nå samarbeider sambo og jeg om å få klipt dem. Han holder hendene og jeg klipper. En venninne nevnte det at det er like greit de venner seg til en neglklipper siden det er det vi ender opp med å bruke til slutt uansett.

Det er en tålmodighetsprøve da det tar laaang tid, men når vi gjør det til en hyggestund gjør ikke det noe.

Skrevet

Hei der! Jeg klipper neglene til sønnen min når han sovner på ammeputa etter pupp. Da tar det ca 1 min å klippe alle neglene. Husk å ha godt lys. Sønnen min er 10 uker.

Skrevet

kjøpte baby neglesaks på apoteket den dagen hun var født. hun ble vant til saksen med en gang og er nå snart 5 mnd gammel. jeg sier en negleklipperegle jeg har kommet på selv, og hun ligger som en prest og gliser rundt mens vi klipper. ikke vær redd for å klippe, det er bare å passe på at bladet til saksa kommer under negletippen før du klipper.

Skrevet

å bite fungerer veldig fint her. hun er 3 mnd og gjør det fortsatt på den måten. kommer nok til å gjøre det lenge

Skrevet

Vi bruker ikke saks, men sånn annen.. Hehe kan ikke navnet. Men det er sånn som du trykker på, åpningen er så liten at du klarer fint å ikke klippe i fingeren. Neglklipper eller hva det heter. Vi har gjort det siden han var veldig liten. Pleier å gjøre det mens han ligger på stellebordet, gjerne etter bad. Da er de så myke. Vi får da tatt å klipt alle neglene, på begge hender.

Skrevet

Min gutt er 8mnd, og jeg biter fortsatt neglene hans jeg. Har klipt dem noen ganger også, men da blir de så kvasse syns jeg. Og dessuten så holder han på å "ler seg i hjæl" når jeg biter dem - skjønn det den som kan:)

Skrevet

Jeg klipper et lite hakk med negleklipper på siden av neglen, og drar av resten. De er så myke at det er ikke noe problem! Tar det gjerne når hun er opptatt med bok, ei leke eller i badekaret, da går det fint!

Skrevet

Har henne sittende på fanget med ansiktet fra meg.. Gir henne noe å se på i ene hånda mens jeg klipper den andre hånda med negleklipper. Funker som gull det. Har ennå ikke klippet i noen fingre... Da hun var nyfødt så beit jeg dem..

Skrevet

jeg biter de, og gutten min er 6 mnd.... går veldig fint.....

Skrevet

Jeg klipper, biter og river litt jeg. Klipper oftest da. Gjør det på stellebordet, sier at nå må du ligge stille lillevenn, skal klippe neglen din! Også ligger hun helt stille, evldig fasinert av det jeg driver med! :))

Hun er 7 mnd forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...