Gå til innhold

LMBV -32 uker, Kan du kikke her litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at du svarer på ett innlegg at babyen din snudde seg i natt. Er dette en bevegelse som er "umulig" å ta feil av? Er selv 35 uker på vei og på UL for to uker siden satt jenta (pluss tverrleie), og det tror jeg hun gjør enda. Men syns det er vanskelig å lokalisere henne der inne... Skal på ny Ul i neste uke, så da blir det jo spennende å se. Men hvordan merket du at babyen snudde seg? Dette er mitt andre barn, men den forrige lå også i seteleie gjennom hele svangerskapet (men pga sykdom hos barnet ble han tatt ut ved keisersnitt noen uker før termin). Så siden den første aldri var nedom bekkenet mitt, så kan man jo på en måte kalle meg førstegangsfødende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter, i håp om at du ser meldingen:)

Skrevet

Hei! Grunnen til at jeg kjenner det, er at jeg kan kjenne hodet så godt! Har ganske myk mage, og ikke så mye fostervann, så jeg kjenner det i grunnen godt. Jordmor har forresten vist meg hva jeg skal kjenne etter :-) Hodet er så utrolig knallhardt, og akkurat nå ligger babyen med hodet opp under brystbeinspissen. Når jeg trykker rundt kan jeg kjenne formen på hodet. Babyen ligger også voldomt å arbeider med beina nå, og jeg kan kjenne ganske kraftige spark mot blæra. Håper det betyr at babyen ikke liker stillingen noe særlig, og at den bestemmer seg for å snu seg :-)

Skrevet

En ting til: fra England kommer visst et kjerringråd (for å snu babyen) om å henge en liten bjølle nederst på magen. Babyen skal visst søke seg etter lyden :-) Et annet er å legge seg på alle fire med rumpa i veret! Eller andre veien, ligge på rygg og løfte rumpa godt opp.En skal visst ligge sånn 15-20 minutter, så det kan sikkert bli litt tungt.....!

Skrevet

Nå har babyen lagt seg på tvers....! Spiser frukt for å få litt aktivitet, i håp om at babyen beveger seg rundt igjen :-)

Skrevet

Da ser det ut til at den lille er på plass med hodet ned igjen! Det gikk jo egentlig ganske fort..... Spørs om ikke det er så god plass enda, at det kan skje flere ganger :-) Men det hadde jo vært greit om babyen nå kunne bli liggende med hodet ned slik at jeg slipper å bekymre meg for setefødsel.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...