Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Jeg vet at det er tidlig å skulle kjenne liv nå. Har 16 fullgåtte uker i dag (altså gått over i 17.uke). Jordmor spurte meg ved kontroll denne uken om jeg har kjent tegn til liv. Jeg svarte nei da jeg ikke kan være helt sikker på at den følelsen jeg får i magen er noe tegn til liv. I går var jeg hos mamma. Hun spurte om det samme... Så forklarte jeg henne hva slags følelse jeg får i magen nå og da.. Hun er sikker på at det er bevegelser fra den lille krabaten jeg kjenner. Jeg forklarte følelsen som følger til mamma: Det kiler på en måte litt i den ene siden av magen. Det kan minne om den følelsen man får når man gleder seg veldig til noe, er nervøs eller stormende forelsket. En sånn "sommerfuglaktig" følelse. Jeg kjenner ikke dette hele tiden og det kan gå flere dager mellom hver gang jeg kjenner det. Selv har jeg ikke turt å tro at dette er tegn til liv. Vil liksom vente med å stadfeste sånt til jeg er helt sikker... Noen med meninger her?
ninanja Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Det kan godt være liv, slik du beskriver det. Helt sikker vil du ikke være før du kjenner det første ordentlige sparket! DA er du i alle fall ikke i tvil!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg tror det er liv jeg :-) Selv kjenner jeg at det er noen bølgende bevegelser på venstre side, spesielt dersom jeg presser litt på magen. Da er det akkurat som om den sparker litt for å få plass! koselig å kjenne det selv om det bare er sporadisk for meg også.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Så gøy! Må jo fortelle at denne kriblende følelsen tok helt av da samboeren min snakket til magen her forleden kveld =) Uansett hva det er, denne følelsen, så vil jeg velge å tro at det er babyen vår som beveger seg der inne =) Skal ta jordmors råd om å "ruge" (i den forstand at man skal ta seg tid til å nyte denne tiden) så mye jeg kan =)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Det er nok liv du kjenner, vil jg tro Jeg også hadde en merkelig følelse i uke 17, vanskelig å beskrive, men det var "noe" der, som ikke hadde vært der tidligere hvertfall. Hvordan det kjentes er liksom så eget på en måte, men jeg var sikker på at dette hadde jeg ikke kjent før, uansett hva det var, og hvor lite det var. Det er nok denne "boblingen" folk snakker om som du kjenner. Og da er det nok ikke lenge til du kjenner sparkene! Jeg kjente dem skikkelig i uke 18.. Fra uke 20 har jeg kjent det hver dag, og min man kunne også kjenne det innimellom da. Jeg lover deg at du har veldig mye godt foran deg i de nærmeste dagene hvertfall! Det var så gøy i de dagene når jeg begynte å kjenne det. Da fikk jeg et ordentlig forhold til bebisen min liksom.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 du kjenner nok liv.jeg er selv i uke 16 idag.og har kjent liv i et par uker allerede. nyt det. det er fantastisk med disse små bevegelsene.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Jeg er 13 uker på vei og kjenner liv allerede. Grunnen til at jeg er helt sikker på at det er det jeg kjenner er siden jeg har en sønn fra før. For meg er det akkurat som det romler "oppå" magen, over blæra liksom. En sånn rar følelse jeg av og til får før jeg må slippe en fjert. Fikk den svært sjeldent når jeg ikke var gravid, men hver gang den kom tenkte jeg tilbake på da jeg sist var gravid. Men nå kjenner jeg den ofte og det kommer ingen fjert ut En deilig følelse å kjenn det spreller inni der iblant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå