*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Var til ultralyd i dag....alt er supert med lillejenta,MEN hun lå i seteleie...så jordmoren sa at visst hun ikke snudde seg snart,ville det kanskje bli keisersnitt!!!....Jeg er jo bare 32 fullgåtte uker,så hun snur seg vel hit & dit ennå?...huff,ble litt bekymret nå jeg,vil jo gjerne føde vanlig....er det noen av dere som har bebiser som har snudd seg med hodet ned i bekkenet sent?
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Jenta mi ligger også i seteleie, er 33+6 i dag så jeg håper hun snart snur seg. Har begynt å tvile på at hun gjør det men er lov å håpe:o) Jeg har gruet meg helt sykt til at det kanskje blir setefødsel og har vært bestemt på å gjøre alt jeg kan for å få keisersnitt, men så en dag så har jeg ombestemt meg. Var på fødselskurs og der var det en dame som hadde født sin første i sete og hun hadde ingen skrekk opplevelse med det. HUn sa at hun fikk veldig god oppfølging hele veien og at hun følte seg trygg på legene og jordmødrene som var tilstede. Hunk klarte å berloligge meg så nå er jeg helt bestemt på å gjennomføre vaginal setefødsel om det er sånn det blir:o)
BlåklokkaVest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jepp! Min har snudd seg i natt! Husker førstemann lå med rumpa ned når jeg var på ul i uke 33, og snudde seg noen dager etter, så jeg har et håp om at h*n snur seg tilbake.... :-) Din første? Jeg venter nr 3, og har født to gutter på 37 (nr 2) og 38 (nr1) cm rundt hodet. Det har gått kjempefint. Med nr 2 hadde jeg bare 2 minutter pressrier før gutten var ute. (med nr 1 hadde jeg 1/2 time). Så tror egentlig jeg skal fikse en setefødsel, men vil nå helst ha en vanlig fødsel..... :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Vet ikke om det er meg du spør eller om det er HI men er hvertfall min første:o)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2008 Tenkte jeg skulle snakke litt med jordmor om akkurat det,setefødsel.Jeg vil jo såååååå gjerne føde,& prøve & unngå keisersnitt...Men noe morsomt jordmor på ultralyden sa til meg i dag var,at man kunne kravle mye rundt hjemme på alle 4...det skulle visst på en eller annen måte gjøre muligheten større for at barnet vil snu seg & legge seg med hodet ned ) Merkelig spør du meg! Så vi får hive oss på alle 4 & kravle noen runder rundt i huset & se hva som skjer ) Alt må prøves....så er det noen andre her inne som har gode råd,taes de imot med takk )
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2008 LMBV-32uker Får krysse både armer & ben på at tøtta mi snur seg da ) Nei,dette er nr 2....men det er jo noen år siden sist,da min datter fyller 16 til sommeren ;o) Hadde jo en fantastisk flott fødsel med henne.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Min lille gutt har rumpa nedover nå i uke 36. Jordmor på sykehuset sa at babyene godt kan snu seg helt fram til fødsel (da særlig flergangs), men at det blir mindre sansynlig etter uke 37, pga plass. Så du har enda mange uker igjen som den lille kan snu seg tilbake.
ma-85 Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Synes det er dumt av JM å komme med slike "trusler". Barnet kan jo snu seg helt fram til fødsel. 32 uker jo ingenting, det er ikke vanlig at hodet fester seg før uke 34-35, og ofte senere. Ville ikke bekymret meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå