Gå til innhold

hva er dere "hovedprinsipper" som foreldre??


Anbefalte innlegg

Skrevet

etter en hard oppvekst har jeg noen ting jeg SKAL ha på min måte...

 

- ingen av mine barn skal se mamma elle pappa full... ikke noen andre for den saks skyld, men hvertfall ikke oss...

- barna mine skal være barn! og skjermes fra "voksen" problemer..

- vil barna snakke med meg slipper jeg det jeg har for å snakke... (ikke om sommerfugler osv, men viktigere ting liksom)

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok søvn, skikkelig mat, klare grenser. Og det du sa.

Skrevet

 

Være rettferdig

Ingen barn av oss skal se oss beruset så lenge de er barn ( når de blir voksne så er det greit)

Barna skal få utfolde seg innenfor trygge rammer etter alderen

De skal føle seg respektert av oss voksne

De skal ALDRI frykte oss voksne

Jeg krever respekt av barna mine

De skal lære seg å jobbe og bli selvstendige

 

 

Skrevet

Barna mine skal vokse opp i et trygdt hjem med kjærlighet. De skal lære av klare grenser og oppmuntres til å ha store drømmer.

De skal hver dag få se en mamma og pappa som smiler - og alltid ha noe å glede seg til.

Skrevet

Jeg skal alltid stille opp for dem når de virkelig føler at de trenger meg

De skal føle seg elsket =)

 

Også er jeg ganske streng i forhold til ansvar og forpliktelser, hvordan de oppfører seg overfor venner og familie. Men de får mye frihet i forhold til å oppleve mange ulike arenaer og være kreative.

Skrevet

Gi de masse kjærlighet

Respektere de og bygge opp for å gi de god selvtillit.

Ta oss masse tid til de når de trenger det.

Og mye av det som er svart over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...