tinolino Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Håper det er noen som kan gi meg noen råd vedr soving hos min snart 5 måneder gamle gutt. Jeg har siden han ble føft vært opptatt at vi skulle få noen greie rutiner, ikke minst når det gjelder søvn. Det gikk veldig greit til å begynne med. Han sov på faste tidspunkt, og kunne legge han våken i senga så sovnet han av seg selv. Han fikk ørebetennelse for noen uker siden, og grein veldig mye på natta en periode. Da sklei rutinene ut litt ja.. Slik som det er nå legges han litt før åtte ( mot tidligere syv ) Da har han blitt badet og spist godt med grøt. Han får pupp i vår seng. Tidligere sovnet han alltid, men nå må jeg legge han " i halvsøvne" over i sin seng. Da våkner han alltid, og begynner å grine. Synger etc litt for han - men det blir ofte til at han ligger å griner litt for jeg går inn og synger på nytt. Han sovner ofte da ved at jeg visker i øret hans !!! Han våkner så ved 23 tiden - får mat og sovner som regel greit.. Han våkner neste gang mellom 2 og 3 og da er dte bare grining... han får pupp men våkner alltid når han skal over i sin seng ( prøver virkelig å unngå at han sovner i vår seng ) Han griner og er veldig urolig i lang tid... Jeg er utrolig trøtt på det tidspunktet - og det ender ofte med at jeg tar han opp igjen og gir pupp på nytt - men da spiser han ikke - men "koser" Prøver med sutt, men vil ikke ha den. Han sovner jo igjen ut på morrasida, og vi står opp kl syv På dagen sover han veldig greit - som regel i vogna. Han sover en time på morgenen og kanskje 2 - 2.5 timer på dagen. Er det for mye ?? Har kuttet ut ettermiddagsluren ( sovner av og til i bilen på den tiden) Hjelp - hva skal jeg gjøre !! Kan ha ligge å grine til han sovner - eller er det drastisk !!! Håper mange kan gi meg noen råd....
tinolino Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. januar 2008 noen må jo ha noen råd til meg ...
alvis Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg tror du må slutte ta ham opp igjen. Alltså midt på natten ved 2 tiden da han ikke vil sove. Hvis han vet at hvis han sutrer og griner lenge nok så tar du ham opp så vil han fortsette med det. Du vet jo at han er mett og ikke har det vondt. pRøv å sitt med ham, hold ham i hånden og hold ut. Ikke ta ham opp. Etter noen netter gir han seg kanskje. Høres ikke ut som han sover for mye på dagtid.
tinolino Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2008 takk for svar - jeg har jo tenkt det samme som deg - for å bryte den vonde sirkelen. Men han er ikke for liten til å ligge å grine...????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå