makkapakka med spire Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Reiser til Lanzarote på all inclusive familie hotell nå i feb. Lillemann er da 10mnd. Jeg lurer på hvordan dette kan bli? Hva må pakkes? Så er jeg veldig bekymret for flyturen, hvordan det kommer til å gå med en aktiv baby. Noen som har erfaring med dette??
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Vi reiste til Tenerife da guttungen var 10 mnd, og det gikk kjempebra! :-) Vi tok med oss mme og bleier, bleier er kjempedyrt der nede, ihvertfall hvis du skal kjøpe kjente merker som Pampers.... Vi hadde vel med oss en pakke grøt og hvis jeg ikke husker helt feil, du får kjøpt både mme, grøt og middagsglass der nede, regner ihverfall med at det er ganske likt på Lanzarote.. Eneste bakdelen med ihvertfall grøten der nede er at den er en del søtere enn den vi har her hjemme... For vår del gikk flyturen kjempefint, jeg hadde kjøpt inn en ball, bok og en bil som han fikk leke med på flyet. Er veldig greit å reise med dem når de er så små, de løper jo ikke rundt overalt enda.... Det blir nok en kjempefin tur for alle! :-)
makkapakka med spire Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2008 Så bra å høre da.. Sov han noe på turen da? Vi reiser veldig tidli om morgenen så håper han vil sove litt, men han er ikke vant med å sove i armene mine.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Hei du, vi kom nettopp hjem fra Tenerife, det var kjempe herlig.. Elias ble 9 mnd i mens vi var der... Flyturen hadde vi med: noen leker, fruktglass, mme, flaskevann (blandet med vann de varmet på flyet), "stjal" også rundstykke til han på flyet, det letteste er å underholde han med mat, hehe.. gikk kjempe greit,ingen sytring... Der nede er det veldig dyrt med bleier (men Dodot er det samme som pampers, de har begge variantene), middagsglass fant jeg ikke i 8 mnd, så han fikk 6 mnd, hadde med noen hjemmefra også,grøt gikk vi også tom for å måtte kjøpe, mme er kjempe dyr, det hadde vi med.. Brukte termos på kveldene til grøt, stelte han før vi gikk ut og spiste... Vi var heldig og hadde fått to reisesenger, så vi brukte ei ute i skyggen til å leke i,var veldig greit... Elias har blitt veldig aktiv,reiser seg til alt,og det var ikke så praktisk der med fliser på gulvet, så han var mye i reisesenga,vogna eller ble bært, men han koste seg allikevell,elsket å bade, brydde seg ikke om at det til tider var kaldt, jeg kjøpte også ett bittelite plaskebasseng på 67 cm,som han koste seg i... GOD TUR....
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Han sov endel på turen ja, både nedover og oppover... Vi tok opp armlenet mellom stolene våre, og lagde 'seng' til ham på fangene våre... Han sover sikkert litt ihvertfall, er jo mange nye inntrykk og mye som skjer på en gang... :-) God tur!
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Elias er heller ikke vandt med å sove i armene,men han sloknet på begge turene, blir søvnig av flyduren...
makkapakka med spire Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2008 Tusen takk for svar. Skal nok pakke en del mat i baggen ja:=) Så får vi satse på at han sovner. Må jo vekke han kl 04.00 om natta så da blir han nok trøtt, bare han ikke blir overtrøtt. Ammer han fortsatt så får han sovne med puppen kanskje da:O) Gleder meg til å få litt sol på kroppen:O)
CiljaS Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 vi var også på Tenerife da gutten vår var 10 mnd. Råder å ta med egen grøt som kan blandes med vann, mye lettere å gi. noen av grøtene der nede har honning i seg også. Bleiene var dyre og vi likte dem ikke. Våtservietter stinket av parfyme. Måtte gi han 6 mnd middag som var helt tynn, hadde jeg reist igjen hadde jeg tatt med egne bleier, våtservietter (til turer) grøt og en del middags glass. Jeg ammet og brukte ikke mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå