to-em Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Har dere noen middagsforslag til meg???Jeg er helt tom også er det ikke middag som smakerbest om dagen heller, er fortsatt kvalm,menvi prøver å ha middag herhjemme hver dag pga dattera mi på 3.5år. Forslag mottas med takk:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Spaghetti Bolougnese, sånn halvveis hjemmelagd er utrolig godt, og tar kort tid å lage. Ganske "barnevennlig" også, skulle jeg tro Nå vet jeg ikke hvor mye mat du lager ellers, men her er hvertfall en "idiot-sikker" oppskrift... Stek karbis-deig, med løk og sjampinjong, ha i en boks med hermetiske tomater og en liten klæsj med tomatpure og masse godt krydder (oregano, basilikum, salt, pepper, evt buljongpulver). Kan jo ha i alt mulig stæsj i, men dette er den enkle utgaven Vi bruker grov pasta til, men det ser du jo selv
ninanja Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Her er tre raske og enkle hverdagsmiddager: 1 Pasta, svenske kjøttboller fra Gilde, 1 glass Sopps spaghettisaus. 2 Frossen blomkål- og broccoligrateng, kokt ris, panert fisk, kalkunpanetter eller annen lettvint kjøtt/fisk-løsning 3 Kyllingkjøttdeig med taco-krydder i pitabrød med ferdigsalat i pose og revet ost, salsa og rømme
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Pølsehorn :-) Grillpølser som er innbakt i pizzadeig eller lignende! Lager dem som vanlige horn, pølsa blir liksom fyllet! Veldig godt og enkelt, og en "hit" hos barn..
sommerful Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Min yndling da kvalmen herjet som verst. Kyllingfile skjærst i biter og stekest, ha i vookgrønsaker som du får kjøpt fra frossendisken. Kok pasta rør, ha alt i en ilfast form og hell over britagn kylling saus. i ovnen på 200 c i ca 15-20 minutter. mild men god smak noe jeg ville ha da jeg var kvalm. + at frøkna vår på 1 synes det er spennende og plokke ulike biter i ulike farger. kan ha runstykker, og salat til dersom dt friste.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Middagstips: - Koteletter med ris/poteter, ferske grønnsaker og litt saus - Wienerpølser (er min pica...) - Pannekaker (min samboers "pica" fordi jeg ikke takler tanken...) - Hjemmelaget pizza - Pizzaboller/innbakte pølser (stek kjøttdeig eller bruk pølser. kjevle ut passe store firkanter og fyll med ketchup, ost, krydder og kjøtt/ pølser. stek i ovnen på 225 grader til de er gyllne. kjempegodt!) - div. supper - ulike pastaretter - kjøttkaker - kokt torsk (er noe av det jeg har synes smaker best nå) - fiskeboller - kyllingsalat God middag =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå