Gå til innhold

hjelp!!!middagsforslag!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen middagsforslag til meg???Jeg er helt tom også er det ikke middag som smakerbest om dagen heller, er fortsatt kvalm,menvi prøver å ha middag herhjemme hver dag pga dattera mi på 3.5år.

Forslag mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spaghetti Bolougnese, sånn halvveis hjemmelagd er utrolig godt, og tar kort tid å lage. :) Ganske "barnevennlig" også, skulle jeg tro :)

Nå vet jeg ikke hvor mye mat du lager ellers, men her er hvertfall en "idiot-sikker" oppskrift... :)

Stek karbis-deig, med løk og sjampinjong, ha i en boks med hermetiske tomater og en liten klæsj med tomatpure og masse godt krydder (oregano, basilikum, salt, pepper, evt buljongpulver). Kan jo ha i alt mulig stæsj i, men dette er den enkle utgaven :) Vi bruker grov pasta til, men det ser du jo selv :)

Skrevet

Her er tre raske og enkle hverdagsmiddager:

1 Pasta, svenske kjøttboller fra Gilde, 1 glass Sopps spaghettisaus.

2 Frossen blomkål- og broccoligrateng, kokt ris, panert fisk, kalkunpanetter eller annen lettvint kjøtt/fisk-løsning

3 Kyllingkjøttdeig med taco-krydder i pitabrød med ferdigsalat i pose og revet ost, salsa og rømme

Skrevet

Pølsehorn :-)

Grillpølser som er innbakt i pizzadeig eller lignende! Lager dem som vanlige horn, pølsa blir liksom fyllet! Veldig godt og enkelt, og en "hit" hos barn..

Skrevet

Min yndling da kvalmen herjet som verst.

Kyllingfile skjærst i biter og stekest, ha i vookgrønsaker som du får kjøpt fra frossendisken.

Kok pasta rør, ha alt i en ilfast form og hell over britagn kylling saus. i ovnen på 200 c i ca 15-20 minutter. mild men god smak noe jeg ville ha da jeg var kvalm. + at frøkna vår på 1 synes det er spennende og plokke ulike biter i ulike farger.

kan ha runstykker, og salat til dersom dt friste.

Skrevet

Middagstips:

- Koteletter med ris/poteter, ferske grønnsaker og litt saus

- Wienerpølser (er min pica...)

- Pannekaker (min samboers "pica" fordi jeg ikke takler tanken...)

- Hjemmelaget pizza

- Pizzaboller/innbakte pølser (stek kjøttdeig eller bruk pølser. kjevle

ut passe store firkanter og fyll med ketchup, ost, krydder og kjøtt/

pølser. stek i ovnen på 225 grader til de er gyllne. kjempegodt!)

- div. supper

- ulike pastaretter

- kjøttkaker

- kokt torsk (er noe av det jeg har synes smaker best nå)

- fiskeboller

- kyllingsalat

God middag =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...