Gå til innhold

Fosterhjem vs adopsjon?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har snakket en del om å adoptere/bli forsterhjem..

Men jeg vet ikke helt hva jeg vil! Det er snakk om innen en 4 års-periode...

Noen av dere som har tatt et sånt valg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt den diskusjonen her hos oss når vi fant ut at vi ikke kunne få flere biologiske barn.

Det første som kom opp var adopsjon, det var fordi vi visste mer om det enn det å være fosterhjem.

Vi fant ut vi måtte sette oss inn i hva begge deler bestod av, fordeler, ulemper, rettigheter osv. Når vi visste litt mer om hva vi kunne forvente av de 2 forskjellige måtene å få barn på tik vi valget.

For oss var grunnen veldig "enkel". Vi fikk høre historier fra ansatte i barnevernet om hvor mange barn i Norge som lever under grusomme forhold. Vi valgte å hjelpe et barn i nærheten til et tryggere og bedre liv. Vi ble fosterforeldre for et barn på langtidsplassering og kunne ikke vært mer fornøyde med valget.

Lykke til i det vanskelige valget.

• 5 uker senere...
Skrevet

Signerer denne jeg.

Samme situasjon her. Kunne ikke få flere biologiske barn, stod mellom adopsjon og fosterbarn. Vi endte også på fosterbarn av samme grunn som dere. Det er så mange barn som bor her som trenger et bedre hjem og vi ville hjelpe.

Langtidsplassering av et fosterbarn ble løsningen her. Vi er veldig glad for vi tok det valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...