Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 14 dager gammel gutt som bæsjer sikkert 8 ganger i døgnet. Sånn gul diarelignende avf. Lite hver gang, men må jo skiftes på. Er det andre som har erfaringer med dette? Når begynner avf å bli mørkere??

Bare lurer...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer veldig. Eldstegutten min bæsjet 1 gang i uken. Da var han svært hard i magen - og det som kom ut var svart. Men yngstegutten min er en superbæsjer. Han bæsjer gjerne 4 ganger pr. dag. Han er nå 9mnd og har bæsjet slikt siden nyfødt. Da han var nyfødt gikk det også gjerne 10 bæsjebleier hver dag. Gul var det også. Men det begynner å bli mørkere når man begynner med grøt.

Er tarmfloraen hans som bestemmer fargen - og ikke noe hva som er i melken.

Skrevet

Her var det sånn til han ble ca4-5mnd... Ikke 8 ganger om dagen, men mange. Det går seg til etterhvert:-) Nå er det stort sett 1 gang om dagen, men fortsatt lyst og ganske tynt...

Skrevet

Det er vanlig at babyen har hyppig avføring frem til den er ca 6 uker og så begynner det å avta. Men det varierer veldig.

Min eldste gutt bæsjet 8 ganger til dagen frem til han var nesten 4 mnd mens lillebrorer bæsjet ofte frem til han var 5 uker og etter det bæsjer han hver 10 dag.

Skrevet

Helt normalt!

Min bæsjet stort sett etter hvert måltid (og han spiste ofte!). Mye bleieskift, ja, men det kommer seg etter hvert.

Gul farge og flytende konsistens er helt normal og sunn babyavføring, forresten.

Skrevet

Glemte å si, avføringen blir sannsynligvis ikke mørkere og fastere før babyen har begynt med fast føde. Slik har det iallefall vært hos oss.

Skrevet

Hei. Minste gutten min var helt lik som din der, jeg tipper han bæsjet til og med oftere, men det gikk over med tiden og idag 7mnd har han helt normal avføring..

Skrevet

Snuppa mi bæsjet 6-8 ganger om dagen til å begynne med og det var gult. Så ble det grønt og kiropraktor mente at hun hadde mageproblemer. Så etter to behandlinger ble det lysere igjen gult-grønt og babyen har det mye bedre.

Nå 2,5 mnd etter bæsjer hun 2-3 ganger om dagen. Hvis du ammer så er det både normatlt at de bæsjer oftere og en gang i uken (i følget HS).

Det er slitsomt å skifte på så ofte men alt blir mye bedre når ungen blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...