Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere den første bilstolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6mnd nå.. og jeg synes den begynner å bli trang på sidene.

Men den er jo opp til 13 kg tror jeg. Og hun er bare 7.

Når byttet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen er for stor for stolen bør du bytte, ikke tenk på kiloene. De fleste nr 2 stoler er fra 0 kg. Vi kjøpte ny til vesla nettopp, hun er 10 mnd.

Skrevet

Vi bytta da småen var 7mnd gammel og veide 8kg. Han misstrivdes i babystolen som bare det. Så da bytta vi

Skrevet

Fortsetter de å sitte motsatt av kjøreretningen, selv om dere bytter til nr. 2 sete?

Skrevet

Selvfølgelig! Du kan også få kjøpt kombisete som kan stå begge veier.

Skrevet

min sitter i maxi cosi stolen ennå.han er 8.5 kg og 6 mnd. går fint ennå,har greit me plass.. kommer vell til å bytte når han blir 8 mnd kansje,han vokser i rekord fart så kansje før.. jeg tenkte å kjøpe kombisete fra 0 kg å oppåver når jeg skal kjøpe nytt.

Skrevet

Vi byttet når lille var 9,5 mnd. ca. Han likte seg ikke i babysete lenger da. Syns det var pyton å ligge sånn.. Men nå sitter han som en konge i sete sitt=)

Skrevet

Vi bruker ennå stol nr.1 - Maxi Cosi cabriofix. Jenta vår er snart 10 mnd. og veier 9,4 kilo. Har begynt å se litt på stol nr.2, men har ikke tenkt å bytte riktig ennå.

Skrevet

Vi,har ikkje begynt å bytte stol enda og han er snart 11 mnd,men ser at vi må det snart for han sitter trangere og trangere i stolen sin.

Har kjøpt en ny,men den er framovervendt berre,går det bra???

Han liker å sjå ut når vi er på kjøre tur..

Skrevet

Med nr1 bytta vi da han var ca 6 mnd.

Med nr2 bytta vi da hun var 13 mnd - veide ikke mer enn ca 8 kg da men begynte å bli litt vel lang til babystolen.

Det spiller vel en rolle hvilken årstid det er også. Om sommeren trenger de ikke så mye klær og får bedre plass i setet. Jeg har alltid på hel dress i bilen til minsten som nå er 3 mnd, men han er jo så liten at han har god plass uansett enda.

Skrevet

HMMM di bør sitte bakover vendt til di er 3 år hvertfall...men er bra om vi klarer til di er to:)....svigerinna mi jobber på sørbø di får sett endel test videoer og ikke om det smalt skal jenta mi sitte fremover før leeeeenge....di har ikke vondt av å sitte bakover.

Skrevet

Eg,trude at bilstolen kunne stå begge veier,men når vi var komt heim og eg las i bruksavsningen såg eg aat det er berre framovervendt bilsete..

Vi,vart anbefalt den i en barnebutikk..

Så,uff,hva skal eg gjere no da....

Skrevet

Vi,fikk den til tilbudpris.var nedsatt:(

Skrevet

Til Anonym 11:22 og 14:55. Hvilket merke er stolen dere har kjøpt??

Trygg trafikk anbefaller bakovervendt stol til 4 år. Og jeg vil hvertfall gjøre det jeg kan for at mitt barn skal være tryggest mulig sikret i bil. Råder deg virkelig til å bytte stolen og/eller kjøpe en annen! Og hvis de i butikken sa du burde kjøpe et sete som kun kan monteres med kjøreretningen burde du klage! =)

Skrevet

Dessuten skal du vite at de i butikken der du kjøper setet bør hjelpe deg å montere det i bilen så du er sikker om at det er riktig innstallert. Da vi kjøpte nytt sete til vesla for noen dager siden, stod vi først inne i butikken og lærte hvordan vi skulle gjøre, deretter satte vi det i bilen selv også sjekket den ansatte at det var gjort riktig.

Skrevet

Trodde det var vanlig å snu de da de er ca 1 år jeg.. Må da bli veldig stusselig for dem å sitte bakovervendt så lenge, bilsyke kan de bli også etterhvert..

Men hvis det er mye sikrere med bakovervendt så kommer vi selvfølgelig til å bruke det.

Skrevet

Jeg var nettopp i barnebutikk og som de sa saa er det forskjellig hvem som sier hva om bilseter. Trygg Trafikk og NAF anbefaler bakovervendt, for det er tryggest i front mot front kollisjon. Disse skjer sjeldnere, men er farligere naar de skjer. Mest paa landevei. Med bykjoring er det flest paakjorsler fra siden og bakfra, og da er det tryggest med forovervendt.

Samtidig er det opp mot 40% feilmontering paa bakovervendt. Selv de som jobber med dette bruker opp mot 10 min paa aa montere. Saa tenk paa om dere skal bytte fra bil til bil, eller kun ha i en bil hele tiden.

Det er mange faktorer som bestemmer om dere vil ha forovervendt eller bakovervendt. Synes det er litt unyansert, at det KUN er bra med bakovervendt. Men er man i en stor ulykke saa er det kanskje best - men ikke om den er feilmontert, da farer den ut bakruten.

Veldig vanskelig aa bestemme, men synes ikke det er slik at man MAA ha bakovervendt.

Skrevet

Vår tjej är 6½ månad nu och vi har precis bytt till den andra. Den är framåtvänd! Vi hade gjort samma sak som anonym och inte läst på om fram och bakvänt.. men nu trivs hon såå bra i stolen sin så jag tror det ändå var det bästa alternativet för oss. (kör massor bil och långa sträckor).Hon trivdes inte alls i den lilla stolen längre, hon väger 10 kg nämligen!!

Skrevet

Stolen heitter baby relax,vi prøvde den i butikken og han satt fint i den virka som god og solid stol.

Dei sa hvertfall i butikken at det er en god og solid bilstol,at dei kunne anbefale den til han,er fra 10mnd og opperover til nesten 4år...

Skrevet

Her er pia 3mnd, 64cm og drøye 7kg.

Vi går å teller på fingrene om vi skal bytte nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...