Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 tok testen nettopp, den var positiv småen er bare 9,5mnd ! fødselspermisjonen min er slutt og jeg sa opp jobben min igår , jeg hadde gledet meg til og søke ny jobb og så enedlig få jobbe litt igjen .....jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Gratulerer:) Det ordner seg! Søk ny jobb du så får du jobbe litt mens du går gravid. Jeg har selv 2 barn men har måttet få hjelp til å bli gravid med begge to. Jeg hadde blitt overlykkelig hvis jeg var gravid uansett om det virker litt vanskelig.
tre_prinsesser Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Det skal jo være en god nyhet, men kan forstå at det er litt delt følelse du har nå. Du får snakke med mannen din om det, også får dere finne en løsning sammen. Frøkna vår er 10 mnd og vi ønsker oss ikke to tette, men vi har blitt enige om at hvis en av de små svømmerne skulle klare å lure seg hele veien frem så klarer vi å handskes med det og =) Håper du klarer å glede deg jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Det ordner seg veit, hvis dere har slurvet med prevansjonen så ligger det nok et ubevisst ønske om en baby til der ;-) Du får hive deg rundt å sende jobbsøknader så det lukter svidd, vikarbyråer o.l er kanskje et godt alternativ når du ikke skal jobbe så lenge, du må jo bare få tjent noen penger det neste drøye halvåret så du får et grunnlag til permisjonspengene. Gratulerer og lykke til!
To tette og en badehette Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Dette går bra! Jeg ble gravid når "storebror" var 8 mnd, et enormt sjokk men nå bare gleder vi oss. Får to barn som nok vil ha mye til felles og blir gode venner for hverandre. Og vi vil kun ha to så da får vi unna småbarnsperioden i en fei. Og når det gjelder jobb så får jeg også "unna" permisjonene så kan jeg heller konsentrere meg mer om karriere senere. Nå høres det kanskje ut som jeg vil at småbarnsperioden skal gå i en fei, det er helt motsatt, jeg ELSKER å være hjemme med sønnen min og gleder meg ny permisjon med lillesøs/bror. Jeg stemmer i som hun over sier, ta kontakt med vikarbyrå for de kan ha fleksible kortere vikariater på noen mnd.er. Selv om det ikke skal være slik så er det vel vanskelig å få ny fast jobb når du er gravid. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Hvis du netopp har blitt gravid og du skal ut i jobb nå så er det jo bare å søke å ikke fortelle om graviditeten før du har jobb. Har jo noen mnd før det syntes.Og er du heldig kan du jobbe mesteparten av svangerskapet. Er selv gravid igjen men jeg er 3 mnd allerede og skal ikke ut i jobb før om 2,5 mnd så kan ikke akkurat holde det hemmelig jeg. Jeg sa nememlig opp jobben min 2 uker før jeg fant ut at jeg var gravid. Men er nok ikke lett å få noe nytt når man er 5,5 mnd gravid nei. Håper jo at jeg er frisk nok til å være vikar for man får jo ikke arbeidsledighetstrygd de første 8 ukene når man har sagt opp selv. Kjenner fortvilesen din, jeg var der selv. Men måtte bare tenke at ting ordner seg på en eller anne måte.
@nemone Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Hei, var i samme situasjon for akkurat et år siden.... Hadde ei på 9 mndr, sagt opp jobben min, takket ja til ny jobb og så smalt bomba.... Så jeg måtte fortelle etter 1 uke i ny jobb at jeg var gravid.... (da begynte det å synes veldig godt - magen kom mye fortere med nr 2 enn nr 1). Andremann her er nå 4 mndr, og det går helt fint. Det er slitsomt - skal ikke stikke det under en stol, men sånn er det - tror det er slitsomt med 2 barn uansett aldersforskjell jeg. Har barnehageplass til eldstemann heldigvis. Søk jobb fortest mulig, eller be om å få tilbake din gamle jobb - i og med at du sa opp i går så bør det være mulig å angre seg - så slipper du å måtte komme inn i nye ting i perioden hvor du er gravid og har en liten en hjemme - jeg var sinnsykt sliten i svangerskapet med full jobb og en liten en hjemme. Hadde jeg visst det jeg fikk vite 2 uker etter at jeg sa opp jobben min så hadde jeg ikke sagt opp for å si det sånn.... (nå er det jo forskjell på jobber da - jeg skiftet totalt bransje og hadde masse å lære meg i den nye jobben - som jeg var i snaue 6 mndr før jeg gikk ut i permisjon igjen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå