Gjest Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 minstemann er bare 5 daer gammel, men navlestumoen har allerede begynt å lukte helt for j.... Kjempesterk lukt. Den er tørr ytterst, men under er det fuktig og med tjukk væske / verk ? Den er ikke rød eller noe. Er det normalt, eller skal vi kontakte helsestasjon/føden for å få de til å se på det ? Forrige gang luktet det også, men det var først rett før den falt av etter ca to uker. Han kan jo ikke stinke sånn i to uker ! Noen som vet ?
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 gå på apoteket og der får du kjøpt sånn pyrisept lignende greier (husker ikke navnet) men er du bekymret så kontakt helsesøster
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Er nok mer normalt at den faller av etter 5 dager enn 2 uker ;-) Minsten min sin stinket også helt grusomt da han var 5 dager, og falt av den natten. Usj, jeg syns dette navlegreiene var ekkelt, og var sjeleglad da den falt av..
☆Monkey Business☆ Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Navlestumpen til snuppa falt av etter 5 dager, så det kan jo hende det er tett før.....hadde kanskje kontaktet helsesøster visst det ikke blir bedre....
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Å, takk for svar. Da får jeg håpe den detter av snart. Har kjøpt rensegreier, og vasker bort det guffet som er rundt, men det er jo selve stumoen som stinker. Det er jo død hud. Sambo brekker seg av lukta og klarer ikke være på badet når vi skifter - og sliter litt når han holder lillegutt til og med.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 hm..syntes ikke det lukta noe av navle stumpen jeg med mine. Rensa med klorhexidin spritløsning også jeg da morgen og kveld til stumpen hadde flat av og skorpa var helt tørr....fikk det på sykehusapoteket.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Lukta ikke av eldste sin, så jeg vet ikke hvasom gjør det.
alvis Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Det luktet av navlestumpen på gutten min. Han er 3 mnd nå. Navlestrenger råttner jo å en måte og dødt materiale lukter. Det gule er sikkert bare rester av navlestrengen. Men hvis det er rødt og hovent så kan det være infeksjon. Vask navlen med Pyrisept morgen og kveld så kommer det seg om et par dager. Hvis det blir rødt, hovent eller begynner å rinne puss må du kontakte helsestasjon.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Med yngste så sa de det holdt å vaske med kokt vann...men jeg gjorde som jeg hadde gjort med de to første...de eldre pleierene syntes man skulle vaske med klorhexidin spritløsning for å unngå lukt, og infeksjon... mulig rutinene er noe anneledes på barnestua, med eldste så vet jeg at de rensa navlen med spritløsning hver morgen når de veide ham ( de kom å henta dem hver morgen hvis de ikke allerede var på barnestua)...denne siste gangen måtte jeg be barnelegen om resept på spritløsninga for å få ut den..det slapp jeg med de to andre...da var jeg ned på sykehusapoteket og sa at jeg hadde født..så fikk jeg det uten videre.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 3mnd og ikke grodd helt enda??? Alle mine har vært helt grodd og skorpefrie før de var 1 mnd. Ikke lukta noen verdens ting heller.
alvis Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 JO....jeg ser at det var dumt skrevet. Han er nå 3 mnd men selvfølgelig er navlen grodd. Den luktet da han var ca 2 uker og da falt den siste skorpen av men etter det gikk det bare et par dager så var navlen helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå