Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo jobber,som noen av dere vet, om natta og kommer hjem ca kl 7 på morningen. Da vekker han snuppa, gir henne melk men vekker meg fordi han er så trøtt og klarer ikke å kle på henne?? whaaat? Skjønner at han er sliten,for det tar på å jobbe på natterstid men når klærne ligger klare, er det virkelig så vanskelig å bare ta de på? eller er det meg det er noe galt med? (dumme hormoner...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vel klare det ja, hehe... men personlig ville jeg ikke forventa mye av en person som hadde vært på jobb hele natta, syns det var imponerende at han orka å være våken lenge nok til å ta henne opp og mate henne jeg, hehe.

Skrevet

jeg pleier som regel å stå opp for å hjelpe han men bare lurte om det var jeg som var for kravsom ;) Han smører maten og kjører henne i barnehagen også.

Skrevet

Hehe, da ville jeg ikke klaget på at jeg måtte stå opp og hjelpe med påkledning.... selv om jeg skjønner at det er rart at han ikke klarer det. :)

Skrevet
:o) Er litt hissig på morningen så det går utover han stakkars :P
Skrevet

Har også ein mann som jobber natt.

Forventer IKKJE at han skal kle unger, mate dei og levere i bhg.

Ja eg synst du er litt kravstor.

Når han kjem heim fra nattskift bør han få ete og legge seg.

Skrevet

Jeg har ingen mulighet for levering i barnehage da han er den eneste som har sertifikatet her i hus (foreløpig).

Skrevet

Synes du skal være veldig fornøyd med at han får levert henne i barnehagen jeg..

Har selv en venninne som jobber natta, og hun kommer seg hjem og velter i seng etter en nattevakt. Pappaen steller barna og leverer dem, og har pappaen veldig tidlig-vakt er det jeg som tar med ungen hennes (jeg skal jo levere på samme sted likevel). Hun som har jobbet natta har ikke mer energi igjen...

Skrevet

Å køyre etter nattevakt er det samme som å køyre med promille, så vil ikkje sende mine barna med pappaen etter nattevakt. Da hadde eg iallefall blitt med for å være ekstra auger for han.

Skrevet

Flott at han mater henne og leverer henne i barnehagen da!!!

Da min jobbet natt så var han så ferdig at jeg aldri hadde turt at han skulle ha kjørt noen unger i barnehagen i hvertfall. Jeg sto opp med guttungen og fulgte ham ( jeg kjører ikke bil) på skolen, da var jeg høygravid og hadde bekkenløsning.

Skrevet

Syns ikke du har noe å klage over her, nei. Hva med å ta sertifikatet? Det er en god investering =)

Skrevet

han jobber 4 timer pr natt (er det mye?) , men skal lære å sette litt mer pris på han tror jeg..

Skrevet

å ja. Spørs kanskje kva han jobber med og kor mykje han har kvilt før han resier på jobb?

Min jobber kanskje 10-16 timer når han jobber natt,har eit yrke som krever full konsentrasjon heile tida og som kan være ganske tungt. Hender faktisk han er på jobb i fleire døgn, da er han sliten da.

Etter 4 timer jobb bør han jo være brukendes til å kle eit barn og levere. Sjølv om det kan jo ikkje sammenlignes med 4 timer dagjobbing. Men igjen -spørs jo kva slags jobb han har og kor mykje han har kvilt før jobb.

Skrevet

Hos oss var det omvendt. Jeg jobbet natt(10 timer). Stort sett lå mann og barn og sov når jeg kom hjem. Jeg ordnet dem og fikk dem i barnehagen. Det var ganske slitsomt. Så jeg syns du bør være fornøyd ja! Reaksjonsevnen er betydelig nedsatt når du har jobbet natt, som om du hadde promille.

Skrevet

han leverer aviser på natta .. begynner ca 02-02:30 og er hjemme kl ca 06:30- 07:00 (alt ettersom om avisene er forsinket osv) ! Og han er ett NATTmenneske (var ihvertfall ingen unnskyldning for han før da han var borte 19 timer i døgnet da han IKKE hadde jobb......).

Skrevet

ja,betaler du kanskje? :o) Er faktisk ikke så enkelt å bare "ta sertifikatet" når man ikke har råd til det..

Skrevet

jeg forbinder nattearb me en jobbøkt på 10 t eller lengre. når han kunn leverer avisa så ville jeg trodd han har klart å kle på et barn. jeg gikk selv me avisa i 2 år.begynte kl.3-6 dusjet å årnet meg og dro på skolen frem til 16. så jeg ser ikke helt problemet med at han ikke skal greie d. men d er forsjell på folk da:)

Skrevet

hadde det vært over 10 timer så ville jeg selvsagt stått opp frivillig ,men vet hva han orker og ikke orker så tror det er kun det at han syntes jeg er lat og må stå opp.. jeg får ikke sove etterpå så det er jo veldig kjekt å bli vekt og må være våken til leggetid igjen.. :/

Skrevet

eh......ja då må eg nesten sei meg einig med deg altså.

Da bør han jo være oppegående nok til å ta morgenstellet med barn ja.

Kankje han må sove meir på dagen? eller berre er litt lat? ;)

Skrevet

Kunne de ikkje bytt litt på det da?

At han hadde tatt ungen ein dag også hadde du stått opp og lagd ungen klar ein dag ????

Trenger vel ikkje sove lenge kvar morgon?? ;)

Dei aller fleste står jo opp på den tida om morgonen og er våkne til leggetid ;)

Skrevet

nei,trenger ikke sove lenge hver morgen,det er sant men når han sier at "jeg trenger hjelp" hver morgen .. Jeg står jo opp for hans del og hjelper til men allikevel er det ikke godt nok og klager på meg at han er så trøtt.. har prøvd å få han til å skifte jobb (til dag) men han ser ikke på annonser i avisen engang. Så sier han til meg at han er dritlei av jobben sin ... Han gjør jo ingenting med situasjonen! Hva når hu minste er født? da har jeg hendene fulle og trenger jo hjelp ifra min "bedre" halvdel til å ta hu største litt..

Skrevet

Her ligger jo meir bak enn akuratt det om kven som skal ta ungen om morgonen.

Ser ut til at det treng ein lang samtale om kva de ønsker, kva de vil og kva de kan gjere for å forbedre situasjonen.

Viss han er så drittlei jobben sin og er så trøtt, må han skaffe seg ny jobb, viss ikkje han vil det, så får han slutte å klage og akseptere at da er kvardagen slik.

Skrevet

klokken 21 satte han seg ned å begynte å spille playstation 3. sier seg litt om prioriteringene når han visste at han skulle på jobb.. la seg ikke før nærmeste tolv !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...