SexyLubben =D Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Når ble dere sjekket? Jeg er nå i uke 41, og ingen har sjekket dette på meg... Var til legen i går, men han sa bare at det sikkert var fint. Uten å undersøke... Er det rutine å bli sjekket?? Virker som om alle andre enn meg er modne og har litt åpning....hehe...
lindispindis Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 det er ikke rutine å bli undersøkt nedentil før man er på overtid. dette sa iallefall jordmor til meg! men jeg ville veldig gjerne bli sjekket,så jeg spurte om hun kunne gjøre det!da gjorde hun det:) synes jo det er mye bedre å vite om jeg er moden eller ikke moden liksom:) men hadde jeg ikke spurt,hadde hun ikke gjort det! synes legen din skal sjekke det for deg hvis du vil at han skal det? jordmor burde iallefall gjøre det!leger er kanskje litt mer pinglete når det gjelder akkurat graviditet. sånn var legen min iallefall! så jeg slutta å gå hos han,går bare hos jordmor!
Marit82 Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Men når er man på overtid?? Er det når man er 14 dager forbi UL terminen? Jeg hadde termin den 8 januar. Jeg skal på overtidskontroll den 22 januar på sykehuset for full sjekk : UL , GU , Registreringsbelte , ol. Men er det da overtiden først begynner? Å er det da jeg kan gå nye 14 dager , altså 14 dager til etter den 22 jan? Ble skikkelig forvirra av dette her jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 du er på overtid nå du =) på mitt kort står det termin 27 jan. og hvis ikke jeg har født innen da, skal jeg settes igang 14 dager senere, 10. feb.
lille stjerne Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Det er forskjell på "overtid" og "over termin"! Overtiden begynner først 14 dager etter termin, men dagen etter termin er man "over termin". Fødsel 2 uker før og 2 uker etter termindato regnes som helt normalt. Først i uke 42 begynner overtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå