Gå til innhold

Til dere som er desperate etter en doppler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å legge inn et lite tankekors til dere som så gjerne vil ha en sånn.. Dere som har barn fra før vet jo hva jeg snakker om, men det er jo helt vanlig at fosterlyden varierer veldig fra minutt til minutt, og det er en mening med at vi ikke skal tolke det! Hva gjør dere om rytmen brått øker eller faller fort? Er jo ikke så lett å vite hva som er normalt og ikke når man ikke jobber med dette..

Og hva gjør dere om dere brått ikke hører noe inni der? Hva tror dere egentlig at dere får gjort fra eller til?

Nå er dere over i 2 trimester,og det er ikke lenge før dere kjenner spark! Det er mye mer til å stole på enn denne doppleren. Jordmødrene sier at man faktisk blir mer hysterisk og bekymret når man har denne..

Husk at med mindre dere er utdannet innen faget,kan dere faktisk ikke tolke det dere hører...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøpte meg en sånn billig dings som heter angelsound. Kun for å ha muligheten til å høre fosterlyden fram til jeg selv begynte å kjenne liv. Ikke brukt den mye. Fikk beskjed av føden under mitt tidligere svangerskap, at fosteret kan bli litt stresset av disse radiobølgene som doppleren sender ut..

Skrevet

Kjøpte også slik angelsound. Har prøvd den 4-5 ganger, men ikke alltid jeg finner hjertelyden.

Jeg kjenner såpass med liv at det holder for meg, og jeg blir heldigvis ikke stresset av at jeg ikke finner hjertlyden.

UL har vist at morkaka ligger rett foran, så uansett vil det bli vanskelig å finne på egenhånd nå.

Dessuten vil jeg ikke stresse barnet med å bruke denne dopleren.

Men jeg kjente et snev av stress da jeg ikke fant lyden første gang, og angret nesten på at jeg kjøpte den. Hadde nok ikke kjøpt den igjen hvis jeg ikke hadde.

Man har ikke bruk for den i det hele tatt.

Skrevet

Min angelsounden min funka mye bedre etter at jeg bytta headsett+ at jeg brukte krem. Hadde mye glede av den da jeg fant hjertelyd i uke 12. Nå i uke 19 kjenner jeg liv gjevn over hele dagen, så da er det ikke nødvendig med doppler lenger. Eller det vet jeg jo forresten ikke. Når jeg gikk gravid med junior hadde jeg en litt ekkel opplevelse da jeg ikke kjent liv på ei stund. Var generelt veldig "hysterisk" hele svangerskapet med nr1. Fikk komme på føden for å måle fosterlyd og aktivitet på fosteret. Med det samme de spente på meg disse målerne, ble det full action i magen. Litt flaut engentlig. Men man må jo være på den sikre siden..:) Det var da jeg fikk beskjed om at babyen reagerer på disse radiobølgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...