Marit82 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg er 3 dager på overtid idag 11 jan. Så var jeg hos jordmor idag , å så frem til å få sjekket om jeg hadde åpning , osv.... Menne.... Jordmor sjekket det vanlige : HB , Urin, osv... ikke noe kroppslig sjekk for å si det slik. Jeg lurte på hvor lenge jeg evt skulle gå , hvordan vi gjorde dette fremover hvis ikke noe skjedde... JOda, om en uke ( kommende torsdag) da skulle jeg på Underlivskontroll. Så hvis ikke noe skjedde , så skulle jeg på en overtidskontroll den 22 jan. Å da skulle de evt diskutere om jeg skulle bli satt i gang. Men om alt var slik som nå kunne jeg iallefall gå i 17 (!!!!!!!!!!!!!) dager på overtid. Jeg syns dette var drøyt lenge?! Jeg er ikke av typen som skal skrike meg til noe keisersnitt , eller igangsetting.. menne 17 dager?? Jeg syntes det hørtes J***** lenge ut? Skal man virkelig gå så lenge? Har akkurat hørt om et dødsfall på baby , som lå i 18 dager overtiden i magen. Det ble konstatert etterpå , at 18 dager er ALT for lenge. Samt at babyene kan bli stresset inni magen , når de ligger for lenge , at de begynner bæsje der inne... å igjen drikke fostervannet... Stakkars små... ( siste var ei vennine av meg som opplevde..) Skal vi virkelig gå så lenge? Kjenner jeg blir temmelig stresset av tanken...
kamillyy Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 hei! du trenger ikke gå mere enn en uke overtid..du har redd til å bli satt i gang etter det har gådd en uke...forklar hvordan du har det og tenker ovenfor din baby...husk det er ikke bra for ditt barn å ligge for lenge i magen...snakk med din lege! og vær bestemt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Du er jo ikke på overtid før etter 14 dager over UL termin. Men 17 dager syns jeg var lenge.
tri smi kinisiri Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Veninnen min fødte 17 dager over tiden.. Det gikk veldig fint, da. Stort barn på 4,5 kg... MEN, når jeg kommer så langt, kommer jeg til å nekte å gå mer enn en uke over tiden.. Jeg slår meg totalt vrang, er så redd for at noe skal gå galt på overtid, stort barn...... Huff, ja jeg kommer til å være "den hysteriske gravide som nekter å gå fra føden..." Jeg mener det er ALT for lenge å gå 17-18 dager over. Synes 11 dager bør være maks. Og for min del kommer en uke til å være maks! (Nå vet jeg at babyen i magen min er stooor, så jeg kjenner panikk-følelsen av å gå på overtid) Håper det skjer noe med deg snart!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Altså , man er på overtid når man har gått 14 dager over termin dato , og begynner på den "15" dagen? Å da er den 15 dag første overtidsdag? Mener dem da at vi skal gå evt 14 dager , altså 28 dager over termin dato?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 hei hei.... jeg har nettopp født, etter å ha gått 16 dg over tiden... var på overtidskontroll 12 dg over, men hadde hverken modning eller åpning og ble sendt hjem over helgen. mandag var eg inne til kontroll igjen. da hadde fostervannet minket, så det ble bestemt at jeg skulle få settes i gang med modningstabletter. dagen etter kom jenta til verden. vel og merke med hastesnitt da babyen ble stresset og pulsen dalte. heldigvis gikk alt vel og jenta er nydeli.... tror ikke det er mulig å "grine" seg til å bli satt i gang visst ikke det er grunn til det. jeg kan anbefale å begynne selv, istedet for å bli satt i gang.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Men 16 dager overtiden , betyr det da, 16 dager etter UL termin , eller 16 dager f.o.m UL termin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå