Gå til innhold

Fotsopp og amming....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt ekkel overskrift men,men....Trenger litt hjelp/råd. Er nesten sikker på at det er fotsopp jeg har, kjøpte og smørte inn føttene nå i kveld med Lamisil krem(endose behandling), leser i pakningsvedlegget at det ikke må taes når man ammer!!!!! UFF, ...lillemann sover og skal nok ikke ha mat på 8-9 timer, men er nå redd for at dette kan skade ham. Hjelp,...noen som vet? På apoteket sa de at det var ikke noe farlig med "lokal" medisin når man ammer.....der ser man hva de vet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgang i morsmelk: Terbinafin går over i morsmelk hos mennesket, og forholdet mellom konsentrasjon i melk og i plasma har vært målt til 7:1. Gel, hudspray og krem: Ved topisk applikasjon absorberes ca. 5% gjennom huden, så det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes ved applikasjon på små hudområder. Spedbarn skal ikke komme i kontakt med behandlede hudområder inkl. bryst.

felleskatalogen

Skrevet

Tusen takk, leste litt mer også nå på felleskatalogen. Men, tror du at dette går bra? Da er det vel lite som kommer over i morsmelken, eller?

Skrevet

høres ut som det er helt ufarlig:)

Skrevet

OK, jeg får helt angst her, har tilogmed ringt inn på legevakten for å høre, de skulle ringe meg opp igjen. Grunnen til min redsel er også at lillemann på 4 mnd. fikk allergisk reaksjon for et par uker siden, med elveblest pga morsmelk erstatning (NAN), derfor ekstra redd for at han skal reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...