Dinaden Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jada, jeg vet at det er anbefalt at de sitter bakovervendt til de er 4. Men når snur dere egentlig?? Kan ikke tenke meg at de fleste venter så lenge? De blir jo altfor store jo!
~sjiraff~ Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Vi snudde da setet ble for lite på vekt og var knapt på lengde (hodet 1/3 over kanten). Hun var 3 år og 2 mnd, men hun er som en normal 4 åring i størrelse, 106-107 cm og ca 17,5 kg uten klær.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Snudde nå når vi kjøpte nytt sete, han var da 10 mnd..........
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Eldste snudde da han var 3,5 år. Han er normalt stor for alderen. Yngste sitter fortsatt bakover, hun er 3 år. Ingen umiddelbare planer om å snu.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Vi måtte kjøpe nytt sete til guttungen like før han ble tre år. Han hadde da det største setet på markedet, kun bakovervendt, men ble for lang i ryggen (Han er uvanlig høy for alderen). Hodet stakk for mye opp over kanten. Beina har ingenting å si. Ville aldri snudd han før han vokste ut av setet. Jenta vår tegner ikke til å være høyere enn normalen, og derfor regner jeg med å henne bakovervendt til hun er 4.
EnMamma Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Min gutt er 2,5 år, rundt 90 cm og 13 kg. Kan sitte bakovervendt lenge enda. I Britax Two Way Elite setet f.eks. vet jeg om barn som har sittet bakovervendt til 120 cm(og 25 kg).
winneboo Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Vesla er 2 år å har ikke tenkt til å snu henne enda hvertfall. Greit det er litt trangt i bena men hun har aldri noe imot i å sitte der. Dessuten så kjører vi ikke bil så ofte så skal prøve å ha henne bakovervendt så lenge det lar seg gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå