Gå til innhold

Størrelser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å handle inn klær nå, men hva lønner seg å handle inn mest av på størrelse? Handlet en del str 50 og 56?

Er det for liten str? Venter en gutt....

Lest at de vokser ut av det så fort, men er jo greit å ha en del klær i starten uansett som passer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg hadde masse klær i str 50 når gutten min kom, men måtte kaste masse. Litt i str 50 og litt mer i str 56 er lurt. For stort er mye mer behagelig enn for lite. Jeg fikk endel klær i gave i str 62.rett før og etter fødselen. Han ble nesten borte i de, så det er vel litt optimistisk for en nyfødt:)

Skrevet

Hadde kjøpt litt i 50 å litt i 56!! det i 50 har aldrig blitt brukt!! Fikk en gutt som var 56 lang!! Han vekste snabbt å etter en måned så var det str 62!! Gikk opp en str i månaden han....

Men det er ju førskellig fra baby till baby!!!

Skrevet

Min erfaring er at det holder med 4-5 bodyer og to strømpebukser (eller noe tilsvarende) og 2-3 sett med klær i str 50.

Ikke kjøp inn for mye. Hvis du er førstegangs så blir du mange erfaringer rikere de første to ukene og du ser hvilke plagg som funker på ditt barn, for dere. Da kan du heller kjøpe inn litt etterhvert du ser hva som funker og etter du ser hva dere får i gaver/hva du må bytte.

Mitt hotteste tips: Bodyer som du slipper å dra over hodet, såkalt omslagsbody. Genialt de første mnd, når bebis virker så liten og skjør.

Skrevet

Denne gangen skal jeg ikke ta fram klær i størrelse 50 i det hele tatt, såfremt jeg ikke får en veeldig liten baby da. Førstemann var 50 cm når han ble født, ganske normal lengde, og han passet ikke inn i de fleste klærne i størrelse 50. De vokser usannsynlig fort de første ukene, og beveger seg svært lite. Derfor er det ikke så nøye om klærne er litt store til å begynne med. 60 og 68 er størrelser som blir lengre brukt tror jeg.

Skrevet

De aller fleste babyer passer nok inn i str 56 når de kommer til verden, så ha heller en del i den størrelsen og et par bodyer i str 50 + strømpebukse el.l i tilfelle liten baby.

Om det nå viser seg at det kommer en liten baby ut, så kan jo pappa'n eller noen andre nær deg stikke ut og kjøpe inn litt klær i str 50 sånn frem til dere kommer fra sykehuset?

Hører fra venninner og lignende at de fikk brukt klærne i str 50 kun kort tid etter fødselen, og som sagt ovenfor her; det er bedre med litt stort enn litt smått med tanke på klær til den nyfødte.

Skrevet

min forrige var 4350 g og 51 cm. Han måtte bruke størrelse 62 fra han ble født

Skrevet

har en bukse og en genser i 50..

kommer ikke til å kjøpe no i den størrelsen, med mindre ungen er ekstremt liten...

jeg har selv kjøpt noe i 56 og noe i 62..

Skrevet

Jeg er nok ganske sikkerpå at du får noen gaver med det samme barnet blir født, de fleste kjøper klær så da er det bare å opplys om størrelsen du trenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...